Zaznacz stronę
Home 9 marketing eCommerce 9 Pozycjonowanie sklepu internetowego – 4 główne filary

Pozycjonowanie sklepu internetowego – 4 główne filary

utworzone przez | marzec 1, 2021 | marketing eCommerce | 0 komentarzy

 

Faktem jest, że pozycja sklepu internetowego w wynikach organicznych to kluczowa kwestia, na którą należy zwrócić uwagę. To właśnie optymalizacja i późniejsze konsekwentne działania SEO przyczyniają się do poprawy widoczności sklepu. Wyższa pozycja to większy ruch i większe prawdopodobieństwo zawarcia transakcji i sprzedaży produktów. Jakie działania, należy podjąć, by zwiększyć widoczność strony internetowej w wynikach wyszukiwania? Czym jest audyt SEO i kiedy się na niego zdecydować? Jak ważna jest właściwa optymalizacja witryny? Oto krótki poradnik, w którym wyjaśniam, czym właściwie jest SEO i jakie działania należy podjąć, by zoptymalizować stronę zarówno pod kątem silnika wyszukiwania, jak również dostosować ją do potrzeb użytkownika.

 

SEO, inaczej optymalizacja lub pozycjonowanie, to dziedzina interdyscyplinarna, obejmująca zagadnienia z pogranicza IT i marketingu. Jak podkreślają specjaliści z tej dziedziny, SEO to ogół działań, których celem jest poprawa widoczności strony. Warto mieć świadomość, że SEO to nie tylko optymalizacja budowy strony, ale także oddziaływanie na wszystkie czynniki rankingowe.

Audyt SEO – pierwszy krok do skutecznego pozycjonowania strony

Pierwszym krokiem w budowaniu widoczności strony w wynikach wyszukiwania jest optymalizacja witryny według przyjętych standardów. Niezwykle istotnym elementem, który powinien poprzedzać optymalizację strony jest audyt SEO. Sam audyt nie przyczyni się do zwiększenia widoczności Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Jednak bez wcześniejszej dokładnej analizy strony, pozycjonowanie praktycznie nie ma sensu.

 

Czym jest audyt SEO?

 

Audyt SEO to szczegółowa analiza strony. Z audytu dowiesz się, jakie elementy zostały wdrożone poprawnie, a które z nich wymagają poprawy. Przeważająca część dokumentu ma charakter opisowy, co pozwala na zrozumienie problemów przez osoby, które na co dzień nie mają styczności z językiem technicznym. W audycie znajdziesz szczegółowe opisy elementów Twojej strony, które nie zostały poprawnie zoptymalizowane oraz propozycje ich zmiany.

 

Jak już wspomniałem, audyt SEO to szczegółowa analiza, której stworzenie wymaga wiedzy w zakresie SEO i umiejętności posługiwania się narzędziami, takimi jak: Senuto, Google Search Console, Google Analytics czy Ahrefs. Na bazie audytu klient uzyskuje wiedzę na temat poszczególnych elementów SEO na jego stronie, co pozwala mu w przyszłości na samodzielną optymalizację i lepszą współpracę ze specjalistami.

 

Audyt SEO to zbiór technicznych wskazówek i elementów, które mają znaczenie z punktu widzenia SEO. Znajdziesz tu więc informację na temat rodzajów nagłówków, duplikacje wewnętrzne i zewnętrze, szybkość działania strony, a także, jeśli jest taka potrzeba – propozycję nowego drzewa kategorii, właściwie zoptymalizowanego pod kątem SEO. Specjalista, tworzący dokument sprawdza, czy na stronie pojawiają się błędy, jaka jest szybkość jej działania, a w razie wykrycia wady lub problemu, przygotowuje rozwiązania, które mają na celu ich wyeliminowanie i stopniową poprawę widoczności strony w wynikasz wyszukiwania. Jeśli jest kilka możliwości naprawienia problemu – w audycie zostaną zawarte wszystkie propozycje.

 

W Internecie znaleźć można darmowe audyty SEO, które są wykonywane w kilka minut. Ich wyniki są jednak bardzo ogólne. Warto mieć świadomość, że darmowe analizy strony wykonywane są przez skrypty, które często mogą mylić lub źle interpretować informacje, co może wprowadzać w błąd.

 

Darmowa analiza to jedna strona, podczas gdy dokument przygotowywany przez specjalistę to kilkadziesiąt stron szczegółowego studium. Znajdziemy tu szczegółowe analizy, nakreślenie ewentualnych problemów oraz propozycje ich rozwiązania.

 

Optymalizacja SEO sklepu internetowego

 

Audyt SEO i późniejsza optymalizacja strony to punkt wyjścia dla wszystkich działań pozycjonujących. Warto mieć świadomość, że bez dobrze przeprowadzonej analizy strony, witryna może mieć stosunkowo niewielkie szanse na zaistnienie w wynikach organicznych. W branżach o małej konkurencji sama optymalizacja strony może sprawić, że jej pozycja znacznie się poprawi.

Optymalizacja SEO to ogół działań, mający na celu dostosowanie elementów strony – zarówno jej aspektów technicznych, jak i samej treści do ogólnie przyjętych standardów.

Optymalizacji na stronie podlegają:

 

  • tagi
  • adresy url
  • teksty
  • multimedia (grafika, audio, video)
  • wtyczki
  • struktura strony
  • kod strony
  • czas ładowania
  • linkowanie wewnętrzne

 

Content, czyli optymalizacja tekstu na sklepie internetowym

 

Podczas audytu, specjalista SEO przygotowuje rekomendacje, dotyczące tekstów, które powinny pojawić się na stronie. Jeśli zaś witryna posiada już opisy, ważna jest ich odpowiednia optymalizacja. Nie zaleca się uzupełniania gotowych tekstów w słowa kluczowe. Nie będą one wyglądały naturalnie dla użytkownika. Mimo, że takie działanie może poprawić widoczność strony, to z pewnością nie przełoży się na konwersję.

Zdarzyło się, że opis jakiegoś produktu zainteresował Cię do tego stopnia, że dokonałeś zakupu? Nic dziwnego. Badania wskazują, że aż dla 87% osób opisy produktów mają duże znaczenie podczas podejmowani decyzji o zakupie. Warto więc skupić się na tworzeniu jakościowych i unikatowych treści na stronę, które będą zawierały właściwie frazy i słowa kluczowe.

Tworzenie kreatywnych i unikatowych opisów wymaga kreatywności i świeżego spojrzenia.

 

Link Building – linkowanie wewnętrzne & linkowanie zewnętrzne

 

Kolejną kwestią istotną z punktu widzenia SEO jest link building. To nic innego, jak linki prowadzące do strony. Link building to strategia pozycjonowania, której celem jest połączenie ze sobą określonych witryn. Działania te mają na celu pokazać botom Google, że pozycjonowana strona zasługuje na uwagę i jest wartościowa. Właściwe linki są czynnikiem rankingowym, który wpływa znacząco na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.

 

Linki dzielimy na wewnętrzne i zewnętrzne. Linkowanie wewnętrzne to działania na stronie, które mają na celu ułatwienie użytkownikowi i botom poruszanie się po stronie. Linkowanie zewnętrzne polega na umieszczaniu odsyłaczy do naszej witryny na stronach zewnętrznych. Najpopularniejsze źródła linków zewnętrznych to blogi, katalogi, media społecznościowe i fora internetowe.

 

Link building powinien być tworzony w przemyślany sposób. Skuteczne linki to te, które wyglądają naturalnie dla botów Google. Linkowanie nie jest łatwym procesem – nie wszystkie linki są bowiem jednakowo ważne. Wdrażaniem strategii link buildingowej powinni zająć się specjaliści, którzy na bazie swojego wieloletniego doświadczenia, będą w stanie podjąć właściwe działania.

 

Podsumowanie

 

Warto pamiętać, że działania SEO to dziś praktyczna konieczność, a nie opcja dodatkowa. Bez właściwej strategii i odpowiednich działań pozycjonujących, nie jest możliwe osiągnięcie wysokich wyników w wyszukiwarce, a co za tym idzie – pozyskanie ruchu na stronie. Jedno jest pewne – ten, kto wie, jak właściwie pozycjonować ma szansę na szybszą sprzedaż swoich produktów i pokonanie konkurentów w wyścigu o klienta.

Grzegorz Sękowski
Grzegorz Sękowski

eCommerce manager oraz właściciel sklepu internetowego napnell.pl. Zawodowo pomagam tworzyć sklepy internetowe oraz zwiększać w nich sprzedaż. Prywatnie miłośnik szachów, sqasha oraz kina.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *