Zaznacz stronę
Home 9 marketing eCommerce 9 Jak przygotować opisy produktowe, aby sprzedawały?

Jak przygotować opisy produktowe, aby sprzedawały?

utworzone przez | kwiecień 30, 2021 | marketing eCommerce | 0 komentarzy

 

Internetowa sprzedaż rośnie w siłę, a konkurencja wciąż się powiększa. Przedsiębiorcy, sprzedający swoje produkty w sieci są coraz bardziej świadomi. Faktem jest, że opisy produktów to jeden z najbardziej istotnych elementów na stronie. To właśnie one są głównym czynnikiem, branym pod uwagę podczas podejmowania decyzji o zakupie. Opis produktu to element, który ma bezpośredni wpływ na konwersję w Twoim sklepie internetowym. Jeśli zastanawiasz się, jak możesz zwiększyć sprzedaż poprzez opisy produktowe – jesteś we właściwym miejscu. Zdradzę Ci praktyczne wskazówki, dzięki którym teksty na Twojej stronie staną się ciekawsze, o wiele bardziej angażujące i co ważne – będą sprzedawać.

 

Opis produktu – sztuka czarowania słowem

 

Czym właściwie jest opis produktu? To nic innego, jak treść znajdująca się na karcie produktowej, której zadaniem jest wyjaśnienie klientowi, czym jest dany produkt. Powinien znaleźć się tu więc rzetelny opis produktu, jego zalety, funkcje oraz zachęta do zakupu.

O ile pierwsza część opisu zazwyczaj nie sprawia większych trudności, to już ta ostatnia kwestia jest dość problematyczna. Bardzo trudno jest bowiem w sposób naturalny, ale nie bezpośredni zachęcić użytkownika do zakupu.

 

Skuteczne opisy produktowe bazują na pewnych taktykach – są to zazwyczaj: budowanie pilnej potrzeby, udowadnianie społecznego dowodu słuszności i wezwanie do działania. Pamiętaj – właściwie zredagowany opis produktu może zwiększać ruch organiczny na stronie, a co za tym idzie – ilość dokonanych zakupów.

 

Jak stworzyć opis produktu, który będzie sprzedawał?

 

Dokładny research

 

Po pierwsze – ważne jest, by przed przystąpieniem do pisania, wykonać dokładny research. Niezwykle istotna jest także świadomość, kim są nasi klienci – musisz wiedzieć, do kogo chcesz kierować swoje słowa. Poznanie odbiorcy pomoże dostosować język i sposób wypowiedzi. Używanie podobnych zwrotów i wyrażeń sprawi, że Twój sklep stanie się bardziej wiarygodny dla potencjalnego klienta. Dostosowanie opisu do potrzeb użytkownika pomoże budować z nim relację i zachęci do większego zaangażowania.

 

Potrzeby emocjonalne odbiorców

 

Jak mawiają specjaliści e-commerce: “Ludzie nie kupują produktów, ale emocje”. Opisy produktów udowadniają, że sugestia ta jest niezwykle trafna. Ważne jest, by w opisie wskazać nie tylko funkcję produktu, ale również problem, jaki rozwiązuje – ważne są tu kwestie zarówno emocjonalne, jak i te bardziej praktyczne. Wskazując odwiedzającym istniejący problem, wzbudzasz w nich również pilną potrzebę zakupu.

 

Opisy zoptymalizowane pod SEO

 

Opisy muszą być atrakcyjne nie tylko dla użytkownika, ale również dla robotów Google. Zadbaj więc o ich optymalizację, zgodnie z zasadami SEO. Ważne, by opis produktu zawierał odpowiednio dobrane słowa kluczowe, umieszczone w tekście w sposób naturalny. Warto mieć świadomość, że wyszukiwarki wychwytują słowa kluczowe właśnie z opisów produktów.

Nie zapomnij o tytułach, meta-opisach i tekstach alternatywnych. To właśnie te elementy wyświetlają się użytkownikom w wynikach wyszukiwania. Mają one więc bezpośredni wpływ na współczynnik klikalność.

 

Unikaj banałów

 

Ważne, by w opisach produktów unikać banałów i ogólników. Powszechnie występujące wyrażenia z pewnością nie zachęcą do zakupu, a wręcz mogą odstraszyć użytkownika. Zamiast tego używaj mocnych fraz i konkretnych wyrażeń. Skup się na szczegółach.

 

Malowanie słowem

 

W opisach produktów powinieneś oddać doświadczenia, związane z danym produktem za pomocą słów. Oczywiście na karcie produktowej warto zamieścić zdjęcia, filmy, tabele czy wykresy, jednak to właśnie słowem masz namalować obraz. Jak to zrobić? Używaj obrazowych określeń, które będą odwoływać się do ludzkich zmysłów. Nie bój się porównań.

 

Storytelling – budowanie autentyczności

 

Coraz częściej mówi się, że Storytelling to przyszłość. Opis produktu powinien być oczywiście konkretny i zawierać specyfikacje produktów. Warto jednak wzbogacić je choćby jedno lub dwuzdaniowym wtrąceniem, które pomoże wzbudzić w użytkowniku zaufanie i zwiększyć zaangażowanie.

 

Kwestie techniczne

 

Zwróć uwagę również na kwestie techniczne – opisy produktów powinny wyświetlać się odpowiednio zarówno na desktopach, jak i w wersji mobilnej.

Tworzenie wartościowych dla użytkowników opisów produktów, może na pozór wydawać się problematyczne. Głęboko wierzę jednak, że dzięki powyższym wskazówkom, treści zamieszczane na Twojej stronie będą na tyle atrakcyjne i angażujące dla potencjalnego klienta, że znacząco wpłyną na zwiększenie sprzedaży w twoim sklepie internetowym.

Grzegorz Sękowski
Grzegorz Sękowski

eCommerce manager oraz właściciel sklepu internetowego napnell.pl. Zawodowo pomagam tworzyć sklepy internetowe oraz zwiększać w nich sprzedaż. Prywatnie miłośnik szachów, sqasha oraz kina.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *