Zaznacz stronę
Home 9 marketing eCommerce 9 Blog i jego rola w sklepie internetowym

Blog i jego rola w sklepie internetowym

utworzone przez | kwiecień 3, 2021 | marketing eCommerce | 0 komentarzy

 

Dziś dotarcie do potencjalnego klienta to spore wyzwanie, zwłaszcza jeśli nasz budżet na reklamę i promocję jest mocno ograniczony. Jest jednak sposób, by wyjść do klienta i pokazać mu, że to właśnie “nasze” produkty są najlepsze i powinien je kupić. Odpowiednia strategia pozwala nawet małym sklepom internetowym wybić się na tle konkurencji. Jednym z elementów tej strategii jest blog firmowy. Dlaczego warto go prowadzić? Jak przygotowywać wpisy? Na czym się skupić? Na wszystkie te pytania odpowiem w poniższym wpisie. 🙂

 

Blog firmowy to dziś konieczność. Blogi to nie tylko narzędzie, które doskonale sprawdza się w działaniach PR-owych, ale pozwala także budować świadomość marki wśród potencjalnych klientów. Prowadzenie bloga wymaga regularności, konsekwencji i systematyczności. Nie ukrywajmy – wartościowe treści mają ogromną wartość. Pisanie artykułów wymaga czasu, zastanowienia i przygotowania – jest to działanie dość pracochłonne. Może jednak przynieść spektakularne efekty.

 

Blog w sklepie internetowym – istotny element strategii content marketingowej

 

Właściwie prowadzony blog firmowy to doskonała okazja, by zamieszczać w Internecie wartościowe dla użytkownika treści. Umożliwia on dotarcie do coraz to szerszej grupy odbiorców, bez inwestycji dużych pieniędzy na reklamę.  Blog firmowy to także podstawa udanego SEO. Wpisy blogowe to idealna okazja do zamieszczania istotnych fraz i słów kluczowych, na które chcesz budować widoczność Twojej witryny. Warto więc skupić się na jego rozwijaniu i regularnym zamieszczaniu wpisów. Jak wynika z badań, aż 7 na 10 osób deklaruje, że chętniej kupi produkt, opisywany w artykule niż ten, który podpowiadają mu reklamy.

 

Blog firmowy to sposób na budowanie swojej pozycji – darmowa, rzetelna i wartościowa treść jest mile widziana nie tylko przez użytkowników, ale i Google. Wpisy blogowe w sposób nienachalny mają również wzbudzać w potencjalnym kliencie potrzebę posiadania konkretnego produktu.

 

Blog firmowy a SEO

 

Faktem jest, że nawet najbardziej dopracowany pod względem wizualnym sklep internetowy, nie przyniesie zysku, jeśli klient nie będzie miał możliwości znalezienia go w Internecie. Większość osób trafia na stronę przez wyszukiwarkę. Jeśli więc chcesz, by Twój sklep przynosił zyski – musi być on widoczny. Widoczność strony w wynikach wyszukiwania podnosi regularne dodawanie treści, a rzetelna wiedza i aktualna strona wzbudza w użytkowniku zaufanie, które jest tak ważne w sprzedaży internetowej.

Nie ukrywajmy, z perspektywy SEO, blog firmowy – czyli nowe, regularnie publikowane wpisy to nowe podstrony, zawierające ważne frazy i słowa kluczowe. O wiele lepiej umieścić je naturalnie w tekście niż upychać na siłę w opisach produktów czy kategorii.

Planując tematy artykułów, warto postarać się, by zawierały one słowa kluczowe, wyszukiwane przez internautów. Dzięki temu na Twojego bloga trafią osoby, szukające porady lub inspiracji – grono stałych czytelników może zaś w każdej chwili przerodzić się w potencjalnych klientów.

Na blogu warto zamieszczać zarówno wpisy typowo sprzedażowe, w których znajdą się linki do wyszukiwanych produktów z Twojej oferty, ale również poradniki, które są szukane i czytane najczęściej. Jeśli użytkownik znajdzie odpowiedź na nurtujące go pytanie, z pewnością powróci za jakiś czas lub co ważne – przejdzie na stronę sklepu, aby dokonać zakupu.

 

Podsumowanie

 

Blog firmowy to doskonały sposób na budowanie świadomości marki wśród potencjalnych klientów. Dzięki wpisom możesz być bliżej nich, pozwolić by poznali nie tylko Twoje produkty, ale także firmę i jej pracowników od kulis. Taki bezpośredni zwrot ku klientowi pozwoli zaangażować go i zachęcić do głębszego poznania sklepu i jego asortymentu.  Niezależnie od tego, w jakiej działasz branży – warto prowadzić blog firmowy. Wpisy możesz przygotowywać samodzielnie lub zaangażować specjalistów, którzy korzystając ze swojej wiedzy i doświadczenia pomogą dostosować rodzaj treści do potrzeb użytkowników. Dzięki regularnej publikacji wpisów Twoja witryna stanie się bardziej wiarygodna zarówno dla Google, jak i dla potencjalnych klientów.

Grzegorz Sękowski
Grzegorz Sękowski

eCommerce manager oraz właściciel sklepu internetowego napnell.pl. Zawodowo pomagam tworzyć sklepy internetowe oraz zwiększać w nich sprzedaż. Prywatnie miłośnik szachów, sqasha oraz kina.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *