2 urodziny bloga eCommerce Manager. Krótkie podsumowanie oraz wnioski z ostatnich 12 miesięcy blogowania oraz zarządzania sklepem internetowym na Shopify PLUS.
Krótkie podsumowanie 2 lat bloga eCommerce manager
Zgodnie z planami w tym roku powstało znacznie mniej contentu marketingowego, a artykuły zostały rozszerzone o tematykę eCommerce’ową i technologię Shopify, z czego cieszę się najbardziej. 🙂 Opracowane zostały takie tematy jak: modele atrybucji, Cross-Selling i Up-Selling, Customer Lifetime Value, Testy A/B, Google Optimize, AOV (Średnia wartość koszyka) czy budowanie zespołu w eCommerce.
W tym roku powstała również anglojęzyczna wersja strony https://grzegorzsekowski.com/. Poprawiony został design oraz nawigacja na obydwu wersjach językowych PL i EN. Przygotowana została również optymalizacja SEO na początku 2022 roku, co pozytywnie wpłynęło na wzrost ruchu organicznego o około ~ 310%. To wszystko zadziało się niestety kosztem contentu – ilość opublikowanych artykułów, których liczba spadła z 30 w 2021 r. do 16 w 2022 r.
Podsumowanie 2 roku blogowania w liczbach
- 1 specjalistka z branży eCommerce – Kampanie PPC
- 16 artykułów
- 1.868 unikalnych odsłon na stronie
- 97.88% wzrost unikalnych użytkowników
- 310.74% wzrostu ruchu organicznego
- 3 publikacje zewnętrzne w EWP (e-commerce w praktyce)
5 Wniosków jako eCommerce manager
Rocznica bloga zbiegła się również z pierwszą rocznicą pracy jako eCommerce Manager w sklepie internetowym Paul Rich. Paul Rich to wielomilionowy sklep internetowy ze Stanów Zjednoczonych oparty o system eCommerce Shopify PLUS. Specjalizujący się w sprzedaży zegarków męskich w modelu D2C. Poniżej kilka wniosków, które wyciągnąłem z ostatniego roku pracy jako eCommerce Manager.
1. Kampanie PPC
Paul Rich to marka generujące sprzedaż głównie za pośrednictwem kanału paid search. Między innymi dlatego budżety marketingowe są naprawdę spore. Koszty jednego kliknięcia CPC, wynoszą powyżej 1$. Jednym z wyzwań, z jakim spotkaliśmy się w 2022 roku to wygenerowanie jak najwyższej konwersji z pozyskanego ruchu, min. poprzez działania on-site (na stronie sklepu internetowego).
2. CRO
Przygotowaliśmy i wdrożyliśmy około 20 testów A/B w narzędziu Google Optimize, pozwalających na przetestowanie różnych elementów sklepu internetowego na Shopify PLUS. Skupiliśmy się głównie na stronach, na których znajdują się użytkownicy z “najwyższą intencją zakupową”, takich jak karta produktowa, koszyk czy checkout, tym samym podnosząc globalnie konwersję o około 15%. Całość była gotowa wraz z nowym szablonem strony na najgorętszy okres w roku BFCM (Black Friday Cyber Monday).
3. Pre Ordery
Kolejnym elementem, który wpłyną pozytywnie na Cash Flow i pozwoliła realizować strategię, polegającą na większej ilości premier było wdrożenia rozwiązania do pre orderów (tj. możliwość zamówienia produktu, który jeszcze nie jest dostępny na stanie magazynowym w przedsprzedaży). Dzięki temu byliśmy w stanie wprowadzać więcej nowych produktów do sprzedaży oraz kontynuować sprzedaż w okresie BFCM produktów, które były niedostępne na magazynie.
4. Retention > Acquisition
Koszty pozyskania klienta w branży Jewellery są wysokie, stanowią znaczną część budżetu marketingowego. Dlatego, aby zwiększyć retencję (utrzymanie użytkowników) wprowadziliśmy program lojalnościowy, w oparciu, o zewnętrzny system Loyalty Lion. Co przełożyło się na wzrost powracających klientów o 30%. Podstawą programu lojalnościowego stały się procentowe rabaty dostępne dla klientów, którzy wydali określoną kwotę oraz early access do produktów limitowanych.
5. SEO
Wprowadziliśmy również pierwsze działania SEO, rozpoczynając od audytu oraz optymalizacji SEO, następnie osiągając wskaźnik 92 w teście Page Speed Insight.
SEO to świeży temat w firmie, dlatego w 2023 roku czeka nas więcej działań onsite (związanych z budowaniem linkowania wewnątrz strony) oraz outside (linkowaniem na portalach zewnętrznych).
Co w 2023 roku?
W tym roku na blogu skupię się na rozszerzenie treści o technologie eCommerce, zwiększanie konwersji na sklepie internetowym oraz tworzeniu i przeprowadzanie testów A/B. Pojawi się więcej artykułów o sklepach internetowym w technologiach Shopify PLUS. Chciałbym również przygotować pierwsze materiały dla czytelników bloga, takie jak arkusze do zarządzania budżetem sklepu internetowego, czy checklisty optymalizacji SEO oraz CR. 🙂
Mam nadzieję, że content na tej stronie jest dla Ciebie interesujący. Jeżeli są jakieś tematy, które chciałbyś, aby były poruszane na blogu, daj znać w komentarzu lub mailowo: kontakt@grzegorzsekowski.pl. 🙂 Dobrego 2023 roku!
Zobacz także artykuły w kategorii: Project Management