Blog eCommerce manager obchodzi swoje 1 urodziny. Z tego powodu przygotowałem, krótkie podsumowanie ostatnich 12 miesięcy.
Krótkie podsumowanie blog eCommerce manager
Pierwszy wpis na blogu pojawił się 16.12.2020 r i dotyczył automatyzacji marketingu w eCommerce. Link do wpisu znajdziesz tutaj. Mimo że ostatni rok spędziłem przy tworzeniu sklepów internetowych jako eCommerce product manager, to temat zwiększania sprzedaży w sklepach internetowych nie pozostał mi obojętny. Na blogu opublikowałem 17 artykułów związanych ze sprzedażą online, a 5 z nich związane było z project managementem w IT. Połączenie wiedzy marketingowej oraz developerskiej z ostatnich lat pozwoliło jeszcze lepiej zrozumieć potrzeby właścicieli sklepów internetowych, z czego cieszę się najbardziej. 🙂
Blog eCommerce manager został stworzony z kilku powodów. Pierwszy z nich to pasja do eCommerce. Nie ukrywam, że praca w tej branży sprawia mi ogromną satysfakcję. Lubię pomagać klientom w wyborze rozwiązań, tworzeniu sklepów internetowych czy zwiększaniu w nich sprzedaży. Handel internetowy mimo corocznego wzrostu, przez zwiększoną konkurencję oraz liderów w branży jest trudny. Trzeba się sporo nagłowić, aby znaleźć unfair advantage dla obecnego lub nowego brandu.
Drugi z powodów to dzielenie się praktyczną projektową wiedzą. Poprzez pracę z klientami z wielu branż pojawia się coraz więcej różnych ciekawych case’ów oraz spostrzeżeń, którymi chciałbym się dzielić. Publikacje gościnne to również praktycy oraz specjaliści eCommerce z różnych branż, którzy na co dzień zajmują się między innymi tworzeniem contentu, kampanii marketingowych czy wdrożeń b2b.
Ostatni z powodów to nauka dyscyplin, którą uważam z jedną z najcenniejszych umiejętności, dlatego blog jest miejscem, w którym testuję regularność. 🙂
Podsumowanie 1 roku blogowania w liczbach:
- 5 specjalistów eCommerce z różnych branż
- 30 artykułów:
- 23 Grzegorz Sękowski — marketing i technologie eCommerce
- 2 Agnieszka Waliłko — social media
- 1 Adrian Longosz — e-mail marketing
- 1 Arkadiusz Szczudło — prawo w eCommerce
- 2 Adrianna Ziobro — kampanie Facebook Ads i Google Ads
- 1 Daniel Martyn — eCommerce b2b
- 944 unikalnych odsłon na stronie
- 5 publikacji zewnętrznych (w tym 3 w branżowej prasie i portalach)
Wyniki odsłon na stronie nie są zbyt spektakularne… Muszę się przyznać z ręką na sercu, że mocno zaniedbałem działania SEO… Dopiero na koniec 2021 roku poddałem stronę optymalizacji, co zapewne zaprocentuje większymi zasięgami w 2022 roku.
Co w 2022 roku?
Na pewno uzupełnimy brakujący content marketingowy o remarketing, działania na Tik Toku oraz kilka tematów marketingowych. Natomiast mocniej chciałbym się skupić na technologiach eCommerce. Na blogu brakuje wiedzy o systemach eCommerce, technologiach, sklepach internetowych opartych o architekturę SaaS czy Open Source. Obecny rok to podział ⅓ technologie oraz ⅔ marketing eCommerce. W 2022 roku chciałbym tę nierówność wyrównać. 🙂
Poprawie zostanie poddane również usability strony oraz wpisów blogowych. Artykuły zawierają nawet 10 000 znaków bez spacji. Zdaje sobie sprawę, że bez drzewa nawigacji, czy spisu treści przeglądanie i czytanie bloga może być mocno uciążliwe. Do artykułów chciałbym dodać możliwość nawigowania po stronie.
Jeżeli są jakieś tematy, które chciałbyś, aby były poruszane na blogu, daj znać w komentarzu lub mailowo: kontakt@grzegorzsekowski.pl 🙂
Podsumowanie
Chciałbym również podziękować gościom za włożoną pracę w opracowywanie artykułów oraz chęć podzielenia się wiedzą. Dziękuję również wszystkim czytelnikom bloga, za motywację do pracy oraz miłe słowa. Mam nadzieję, że kolejny rok zaowocuje w nowe artykuły oraz więcej wartościowych treści. Udanego 2022 roku! 🙂