Home 9 Inne 9 3 Urodziny – Blog Ecommerce Manager

3 Urodziny – Blog Ecommerce Manager

utworzone przez | 16 stycznia 2024 | Inne | 0 komentarzy

3 urodziny bloga Ecommerce Manager. Krótkie podsumowanie oraz wnioski z ostatnich 12 miesięcy blogowania oraz współpracy ze sklepami na Shopify w Polsce.

 

Krótkie podsumowanie 3 lat Bloga Ecommerce Manager

 

Przez ostatni 2023 rok na blogu pojawiało się znacznie więcej materiałów o technologii Shopify. Z większą lub mniejszą regularnością staram się zbierać, dla Ciebie najważniejsze informacje, które pojawiają się w związku z rozwojem Shopify w Polsce. Na Blogu pojawiło się również kilka nowych Case Studies ze wdrożeń dla sklepów internetowych, z którymi miałem przyjemność pracować w 2023 roku (głównie Shopify PLUS). Wzrosła również ilość czytelników bloga oraz czasu spędzanego na stronie, za co wam serdecznie dziękuję. 🙂

Największa zmiana pojawiała się w formie współpracy projektowej. Obecnie nie pracuję już jako Ecommerce Manager na etacie, a skupiłem się na współpracy z kilkoma firmami ecommerce jako freelancer. Muszę przyznać, że taka forma współpracy, przynosi mi osobiście bardzo dużo satysfakcji i radości z możliwości pomagania w rozwoju Ecommerce, dla więcej niż jednej firmy.

Kolejna zmiana na blogu Ecommerce Manager, to zmiana formy contentu. Więcej contentu będzie dostępnego teraz w formie multimedialnej, a blog pozostanie bardziej do prezentacji elementów w formie graficznej, np. Case Studies, Screeny, czy Poradniki i instrukcje. Poniżej zapraszam Cię do śledzenia Podcastu Ecommerce Manager, który będzie dostępny między innymi na YouTube! 🙂

 

 

Podsumowanie 3 roku (2023) blogowania w liczbach

 

  • 18 artykułów blogowych
  • 1 ebook

 

  • 9201 unikalnych odsłon na stronie
  • 4247 ruch organiczny
  • 492% wzrost unikalnych użytkowników
  • 227% wzrostu ruchu organicznego
  • 1 publikacja zewnętrzna (marketing i biznes)

 

Wnioski jako Ecommerce Manager

 

Główne obszary, które miałem przyjemność rozwijać w 2023 roku, i tym samym wnioski, którymi chciałbym się z tobą podzielić to 1.Interim Ecommerce Management 2. Wdrożenia i rozwój sklepów na Shopify oraz 3. Wdrożenia i poprawa retencji (marketing automation).

 

1. Interim Ecommerce Management

Na początku 2023 roku było widoczne spowolnienie, w ilości zakupów czy wartości koszyków klientów. Mieliśmy kilka geopolitycznych czynników, takich jak spowolnienie gospodarcze po koronawirusie, wojna czy wybory parlamentarne, które wpłynęły na spadek sprzedaży. Końcówka roku — tj. kwartał Q4, pozwolił wygenerować wśród sklepów, z którymi współpracowałem odpowiednie wyniki sprzedażowe, które pozwoliły pokryć gorsze miesiące z początku roku 2023 roku.

2. Sklepy na Shopify w Polsce

Coraz większe zainteresowanie widać również Shopify w Polsce, co jest dobrą informacją dla klientów korzystających lub chcących korzystać z tej technologii. Tylko w samym 2023 roku pojawiały się, aż 3 oficjalne, bezpośrednie integracje płatności (Przelewy24, PayPo, Tpay). Nowy rok przyniesie nowe zmiany na rynku Shopify na świecie, ale o tym dowiemy się już wkrótce z Shopify Winter Edition. W 2024 prawdopodobnie pojawią się również nowe integratory od polskich płatności. Natomiast nie wiadomo, kiedy pojawi się Shopify Payments w Polsce.

3. Retencja

Wciąż sprawdzonym sposobem na wzrost retencji (częstotliwości) zamówień w sklepie internetowym jest marketing automation. W szczególności dobrze sprawdzało się wdrożenie i rozwijanie marketing automation w branżach, gdzie powtarzalność zakupowa jest cykliczna (np. Grocery, Beauty, Health & Wellness). W kontekście Shopify obecnie najlepiej zintegrowanym narzędziem jest Klaviyo i umożliwia najwięcej, jeżeli chodzi o metody do wdrażania marketing automation, czy rodzaje przesyłanych informacji pomiędzy Shopify.

 

Co w 2024 roku?

 

W tym roku chciałbym skupić się więcej na formach multimedialnych, które będą bardziej atrakcyjne w odbiorze w formie podcastu, czy video. 🙂 Blog posłuży jako baza do uzupełniania treści multimedialnych w formie grafik, checklist czy screenów. Mam nadzieję, że content w tym miejscu był dla Ciebie wartościowy. Jeżeli są tematy, które chciałbyś/chciałabyś, aby były poruszane na blogu, daj znać w komentarzu lub mailowo: kontakt@grzegorzsekowski.pl. 🙂 Udanego 2024 roku!

Zobacz także artykuły w kategorii:  Project Management

Grzegorz Sękowski

Grzegorz Sękowski

eCommerce Manager, Shopify Expert, konsultant ds. eCommerce. Pomagam wdrażać oraz zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych. Prywatnie miłośnik kina, oraz biegania.

5/5 - (8 votes)
Tagi:

Na skróty

eBook Shopify

Komentarze

Poland