Zaznacz stronę
Home 9 marketing eCommerce 9 Sprawdzone kampanie na Facebooku dla eCommerce

Sprawdzone kampanie na Facebooku dla eCommerce

utworzone przez | czerwiec 12, 2021 | marketing eCommerce | 0 komentarzy

Jeśli prowadzisz swój biznes eCommerce, doskonale wiesz jak trudno jest dotrzeć do odpowiednich odbiorców. Bez dedykowanych narzędzi, z których korzysta już konkurencja, staje się to niemal niemożliwe.
Mowa dziś o kampaniach Facebook Ads. Praktycznie i na temat opiszę kampanie, które, z perspektywy naszych dotychczasowych doświadczeń pracy z dziesiątkami klientów z różnych branż, najlepiej sprawdzą się w przypadku Twojego biznesu.

 

First things first – lejek marketingowy

 

Podstawą wszelkich działań w obrębie kampanii jest zbudowanie strategii lejka marketingowego. Dobrze zaprojektowana struktura doprowadzi Twoich odbiorców – od pierwszego spotkania z marką, poprzez wzbudzenie zainteresowania aż po konwersję i lojalność. Szczegółowe analizy pokażą Ci również na jakim etapie lejka Twoi odbiorcy najczęściej rezygnują. Być może pomiędzy pierwszym a ostatnim etapem lejka zabrakło elementu zaskoczenia?

 

Którą kampanię Facebook Ads wybrać?

 

Jak wiemy, każdy biznes rządzi się swoimi prawami. Istnieje jednak kilka sprawdzonych praktyk, dzięki którym dotrzesz do szerszej publiki oraz pozyskasz więcej konwersji dla swojego sklepu. Jedno działanie jest napędzane przez drugie dlatego tak ważne jest by lejek posiadał każdy niezbędny etap.

 

1. Aktywność

 

Działając według lejka marketingowego, na pierwszy rzut idzie pozyskiwanie nowych odbiorców – czyli moment pierwszego spotkania użytkownika z Twoją marką.
W tym celu najlepiej sprawdzą się kampanie na aktywność oraz ruch.

 

Targetowanie kampanii na Facebooku

 

Przy odpowiednim targetowaniu, dasz się poznać swoim przyszłym klientom. Możesz tu w mniejszym lub większym stopniu rozszerzać oraz zawężać swoją grupę docelową.
Mimo, iż kampania ta nie przynosi bezpośrednich przychodów (docelowo) – w znacznym stopniu przyczynia się do zwiększenia ich w kolejnych etapach lejka – w remarketingu.

PS nie sugeruj się estymacją przedstawioną po prawej stronie – z reguły nie ma ona odzwierciedlenia w praktyce.

 

2. Konwersja

 

Kolejną kampanię, którą rekomenduję w przypadku eCommerce to typ kampanii nastawiony bezpośrednio na pozyskiwanie konwersji.
Jednym z najprostszych podziałów w naszym przypadku jest podział na konkretne kategorie produktów – a następnie odpowiednie ich ustawienie w kampanii.

 

Kampanie na Facebooku

 

Powyższy przykład prezentuje kampanię wyróżniającą jedynie kategorię: bielizna. Przy odpowiednich ustawieniach jesteśmy w stanie uzyskać COS na poziomie 6% w zaledwie 30 dni. A to tylko jedna kampania.

Możesz tworzyć tego typu kampanie, testując m.in.:

różne opcje targetowania: zainteresowania/wiek
różne opcje umiejscowień: Instagram/Facebook/wszystkie
kierowanie na odbiorców remarketingu
kierowanie na nowych odbiorców (zimny ruch)
wykorzystywanie różnych formatów – post, karuzela, kolekcja
promowanie konkretnych produktów/ kategorii/ całego asortymentu
optymalizację na zakup/ przejście do kasy/ dodanie do koszyka

Ważne by wszystkie testy były poprzedzone głębszą analizą.

 

3. Katalog produktów – remarketing

 

To typ kampanii, który zbiera “żniwa” Twojej ciężkiej pracy w poprzednich etapach lejka. Przy dobrze skonfigurowanym remarketingu dynamicznym jesteś w stanie prezentować użytkownikom remarketingu dokładnie te produkty, które przeglądali wcześniej, lub – które mają już w koszyku! Taka forma przypomnienia się przynosi naprawdę owocne rezultaty.

 

Katalog produktów dla eCommerce

 

W tym przypadku mamy również wiele opcji do ustawień i testów.
Remarketing dobrze sprawdza się w przypadku 3 – 7 dni po pierwszej interakcji użytkownika ze stroną, dzięki temu udaje się „domknąć” o 50% więcej transakcji niż przypadku kampanii leadowych. Warto wrócić do takiego klienta z ciekawą ofertą – na przykład rabat 5% na “porzucony koszyk”. Im bogatszy remarketing posiadasz, tym koszty Twoich kampanii będą mniejsze.

 

Jest jednak ważna kwestia, którą wielu ignoruje – pierwszy etap lejka. Każdy limit kiedyś się wyczerpuje dlatego pozyskiwanie stale nowego ruchu na stronę (kampanie na aktywność/ruch) są tak bardzo ważne dla Twojego biznesu. To właśnie ci odbiorcy trafiają do katalogu remarketingowego. By nie “dobić do ściany” powinieneś regularnie pozyskiwać nowych odbiorców, zmieniając co jakiś czas sposób – np. zainteresowania odbiorców. Staraj się docierać do zupełnie nowej publiki.

 

Jak wzmocnić lejek?

 

Powyżej przedstawiłam najważniejsze, z punktu widzenia eCommerce kampanie Facebook Ads. Często jednak zdarza się, że to nie wystarcza lub odbiorcy po prostu “gubią się” po drodze. Jak jeszcze możesz wzbogacić swój lejek remerketingowy?

Przykłady innych kampanii, dzięki którym wzmacniam lejek:

 

1. Kampania na aktywność – do użytkowników remarketingu

 

Najczęściej wykorzystuję tu wpisy z bloga, informację o promocji lub zapowiedź nowości, które pojawiają się na sklepie. To dobra metoda przypomnienia się np. tym. którzy już dawno nie byli na Twojej stronie. Dostarczając swoim odbiorcom użytecznych treści, pokazujesz, że oni też są dla Ciebie ważni. Klienci zawiązują wówczas z Tobą relację i wracają do Twojego sklepu.

 

2. Kampania na polubienia

 

W ten sposób możesz pokazać użytkownikom Twojej witryny, że działasz aktywnie również na Facebooku. Dzięki temu oni będą na bieżąco z nowościami u Ciebie, a Ty zbudujesz wartościową społeczność oraz zaufanie. To również kolejna opcja dotarcia do zupełnie nowych użytkowników, którzy jeszcze o Tobie nie wiedzą.

 

3. Katalog produktów – skierowany na zimny ruch

 

Kierując katalog na nowych odbiorców dajesz algorytmom szansę na dotarcie do użytkowników, o których wcześniej nie pomyślałeś! Z doświadczenia wiem, że oprócz budowania wizerunku marki, kampanie te często przynoszą też oczekiwane zyski. W tym przypadku również masz różne opcje ustawień:

  • targetowanie nowych użytkowników
  • targetowanie użytkowników typu lookalike
  • zdanie się na optymalizację algorytmów

Możliwych kombinacji kampanii jest naprawdę dużo, a testy zależą tylko od Twojej kreatywności i budżetu. Nie ma jednej złotej rady – nawet w przypadku tych samych branż. Podstawą są nieustanne próby. Dzięki systematycznej pracy, optymalizacjom i analizom wypracujesz idealny model dla swojego sklepu.

 

Adrianna Ziobro
Adrianna Ziobro

Certyfikowany Specjalista Google Analytics, Google Ads i Facebook Ads. Na co dzień zarządzam dziesiątkami projektów e-commerce optymalizując kampanię, by przy niskich kosztach pozyskać dla klientów jak największe przychody. Nie zatrzymuję się i stały rozwój jest dla mnie podstawą – w życiu i biznesie.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *