Zaznacz stronę
Home 9 marketing eCommerce 9 Kampanie Google Ads dla eCommerce

Kampanie Google Ads dla eCommerce

utworzone przez | sierpień 22, 2021 | marketing eCommerce | 0 komentarzy

 

Jeśli posiadasz swój sklep internetowy doskonale wiesz, jak bardzo złożonym systemem jest e-commerce oraz jak wiele czynników ma wpływ na sprzedaż.

Każdy biznes charakteryzuje się swoją klientelą i nawet 2 podobne sklepy (mam tu na myśli podobny asortyment czy UX sklepu) – mogą osiągać totalnie różne wyniki.

Jednym z najlepszych miejsc pozyskiwania klientów (nie tylko w e-commerce) jest więc Google Ads.

Jakie są uniwersalne kampanie, które sprawdzą się w 90% biznesów?

Oto moje zestawienie:

Google Shopping [kampania produktowa]

 

To rodzaj kampanii, który na pewno nie raz rzucił Ci się w oczy… jako klientowi!

 

Kampanie Google Ads dla eCommerce

 

Kampania ta z reguły przynosi najwięcej przychodów (oczywiście uogólniając). Nie jest też trudna do skonfigurowania – a u jej podstaw leży konto Google Merchant Center oraz odpowiednio przygotowany feed produktowy. Feed produktowy to specjalny plik zawierający wszystkie niezbędne informacje na temat Twoich produktów, takie jak nazwa, zdjęcie czy cena. Lista Twoich produktów wyświetla się również w zakładce Zakupy, zwiększając ekspozycję Twojego asortymentu – a tym samym zwiększając szanse na sprzedaż! Warto wspomnieć tutaj, że Google Ads na bieżąco rozbudowuje funkcjonalność swoich kampanii, a sposobów optymalizacji mamy naprawdę wiele.

W pierwszej kolejności mamy do wyboru podtyp kampanii: standardowy lub inteligentny.

 

 

W przypadku kampanii standardowych – mamy możliwość ręcznej optymalizacji, np. ustawienia odbiorców, harmonogramu reklam czy kierowania na urządzenia. Stosując kampanię inteligentną – w większej mierze jej działania opierają się na zautomatyzowanej strategii. To połączenie standardowej kampanii produktowej oraz dynamicznego remarketingu w sieci reklamowej, co czyni je często bardzo efektywnymi. Tutaj dodatkowo pojawiła się nowa opcja – kierowania na nowych klientów (niedostępna jeszcze dla wszystkich kont).

 

 

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, która kampania sprawdzi się najlepiej w przypadku danego biznesu. Nie ma reguły i ciągłe analizy i testy – która kampania lepiej konwertuje, a które produkty generują zbyt duże koszty itd. – jest tutaj niezbędne. Z doświadczenia jednak mogę powiedzieć, że opcja kierowania na nowych odbiorców – w większości kont, na których pracuję na co dzień generuje zaskakujący COS.

Dosyć skuteczną strategią jest kierowanie na użytkowników remarketingu. Każdy z nas ma swoje ulubione sklepy, do których lubi wracać. Dzięki odpowiednio skonfigurowanemu remarketingowi dynamicznemu, wyświetlisz swoim potencjalnym klientom – np. użytkownikowi, który wczoraj przeglądał Twoja ofertę – dokładnie te produkty, których szuka.

 

Search Ads [kampania w sieci wyszukiwania]

 

Kolejną kampanią jest kampania w sieci wyszukiwania. Wyszukiwarka Google każdego dnia przetwarza ponad 3,5 miliarda zapytań. To doskonałe miejsce na wyszczególnienie również i Twojego asortymentu. Kampania działa na zasadzie wyszukiwanych słów kluczowych – które ustawiasz podczas konfiguracji. W tym przypadku, na słowo sneakersy, ponad organicznymi wynikami wyszukiwania, pojawiły się następujące kreacje:

 

 

Dosyć ciekawe jest tutaj to, jak bardzo możemy rozbudować taką kampanię o różnego rodzaju rozszerzenia. W przykładzie powyżej, marka eobuwie.pl wykorzystała dodatkowo informację o darmowym odbiorze w paczkomacie. Tego typu urozmaicenia przyciągają zainteresowanych użytkowników.

 

Wszystkie typy rozszerzeń dostępne dla kampanii w sieci wyszukiwania:

 

  • rozszerzenie linku do podstrony
  • rozszerzenie objaśnień
  • rozszerzenie informacji w witrynie
  • rozszerzenie graficzne
  • rozszerzenie połączenia
  • rozszerzenia formularzy kontaktowych
  • rozszerzenie lokalizacji
  • rozszerzenie powiązanej lokalizacji
  • rozszerzenie cen
  • rozszerzenie aplikacji
  • rozszerzenie promocji

 

Rozszerzenie graficzne jest stosunkowo nowym typem, które również uatrakcyjnia kreację.

 

W e-commerce natomiast szczególnie ważne jest rozszerzenie cen. Na podstawie analiz możesz dobrać zestaw swoich bestsellerów, które będą się wyświetlać tuż pod reklamą (wraz z aktywnym linkiem do produktu, nazwą i ceną). Pamiętaj jednak, że Google nie zawsze wyświetla wszystkie Twoje rozszerzenia – są one wyświetlane wówczas, gdy może to zwiększyć skuteczność reklamy lub pozycja i ranking reklamy są wystarczająco wysokie. Zdecydowanie warto mieć je zawsze odpowiednio skonfigurowane.

 

Dynamic Search Ads [dynamiczna kampania w sieci wyszukiwania]

 

 

To dynamiczna kampania w sieci wyszukiwania, która ma pewną przewagą nad tymi standardowymi. Nagłówek reklamy oraz adres URL generowane są automatycznie przez Google, na podstawie zapytania wpisanego w wyszukiwarkę oraz zawartości odpowiadającej mu strony docelowej. Zakres wyszukiwań możemy ograniczyć do konkretnych kategorii, wybranych adresów URL lub kierować na wszystkie strony.

 

 

To bardzo atrakcyjny typ kampanii, który oprócz bardzo dobrych konwersji z reguły, podsuwa nam również sporą liczbę wyszukiwanych haseł – które dzięki dobrej optymalizacji i wykluczeniom, możemy później wykorzystać w standardowej kampanii tekstowej. Najlepsze efekty uzyskamy w przypadku dużych witryn z rozbudowanymi kategoriami, jednak warto przetestować ten typ również w przypadku mniejszych lub niszowych biznesów – gdzie na początku nie wiemy na jakie słowa kluczowe budować kampanie.

Warto wspomnieć o pozostałych kampaniach jakie mamy w zanadrzu – by nasz ekosystem Google Ads działał lepiej, listy remarketingowe się na bieżąco uzupełniały o odpowiednich odbiorców, a algorytmy pozyskiwały dane do uczenia się. Mowa tu o kampaniach w sieci reklamowej oraz discovery, które wyświetlają się m.in. na stronie głównej YouTube. Często mimo braku bezpośrednich konwersji, kampanie te biorą aktywny udział na ścieżce zakupowej klienta – wspomagając sprzedaż.

Powyżej omówiłam 3 najważniejsze kampanie Google Ads, które na co dzień generują znaczną część przychodu moich klientów e-commerce. Dzięki analizom i optymalizacjom możemy modyfikować je na różne sposoby – odpowiednio dobierając grupy odbiorców czy wydzielając grupy produktów. W testach nie ma jednej reguły, a wszystko zależy od naszej kreatywności, czasu i budżetu!

Adrianna Ziobro
Adrianna Ziobro

Certyfikowany Specjalista Google Analytics, Google Ads i Facebook Ads. Na co dzień zarządzam dziesiątkami projektów e-commerce optymalizując kampanię, by przy niskich kosztach pozyskać dla klientów jak największe przychody. Nie zatrzymuję się i stały rozwój jest dla mnie podstawą – w życiu i biznesie.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *