Home 9 Inne 9 Jak skutecznie sprzedawać na Ceneo?

Jak skutecznie sprzedawać na Ceneo?

utworzone przez | 27 marca 2021 | Inne, Marketing eCommerce | 0 komentarzy

Dla wielu sklepów internetowych sprzedaż na ceneo może być jednym z głównych źródeł przychodu. Ceneo to obecnie największa porównywarka cenowa w Polsce oraz czołowa porównywarka cen w Europie. W liczbach jest to 30 mln ofert, 26 tys. aktywnych sklepów internetowych oraz 23 mln użytkowników miesięcznie.

Przed dokonaniem zakupu klienci lubią porównywać oferty różnych sklepów internetowych. Właśnie w podjęciu finalnej decyzji, często pomagają porównywarki Cenowe. Użytkownicy na Ceneo najczęściej posiadają już intencję zakupową, a porównywarka służy im za narzędzie do porównania i wybrania tej jednej oferty. Tę tendencję potwierdzają miesięczne wyniki odwiedzin serwisu, oscylujące w granicach 20 mln użytkowników miesięcznie. W poniższym artykule przedstawię, dla kogo jest Ceneo, w jaki sposób rozpocząć tam oraz dla jakich branż i produktów sprawdza się najlepiej.

 

Jakie porównywarki cenowe dostępne są na polskim rynku?

 

Poza Ceneo na polskim rynku dostępnych jest jeszcze kilka innych porównywarek Cenowych. Mniej popularne, natomiast też zyskujące na popularności porównywarki to: Skąpiec, Okazje.info, Nokaut, ceneria, kupujemy.pl, sklepy24.pl oraz alleceny.pl.

Zdecydowanie na samym początku warto skupić się na sprzedaży na Ceneo, natomiast w kolejnych etapach rozwoju można myśleć o dodaniu dodatkowych źródeł ruchu w postaci nowych porównywarek. Wśród przedstawionych platform Skąpiec plasuje się na drugim miejscu z 3 mln unikalnych użytkowników miesięcznie. Podium zamyka okazje.info z wynikiem około 1,5 mln użytkowników miesięcznie.

 

Dla jakich branż sprzedaż na Ceneo sprawdza się najlepiej?

 

Sprzedaż na Ceneo w zależności od branży może generować nawet więcej niż połowę przychodu w sklepie internetowym. Najlepszymi kategoriami, które obserwowałem do tej pory, a które generowały najwyższe sprzedaże w stosunku do pozostałych źródeł ruchu były:

  • elektronarzędzia
  • sprzęt AGD
  • specjalistyczny sprzęt medyczny
  • materiały budowlane
  • elektronika
  • zabawki
  • meble

Zatem są to produkty, powszechnie dostępne w wielu sklepach internetowych w różnych cenach lub posiadają szeroką specyfikację techniczną (AGD, czy elektronarzędzia).

 

Nawiązując do powyższego, sprzedawcy posiadają z góry określone cenniki hurtowe od swoich dostawców. W przykładzie poniżej produkt iRobot Roomba I3 I 3158 oferowany jest przez 5 sklepów. 4 z 5 sprzedawców oferują cenę nie niższą niż 1189,00 zł brutto.

Prawdopodobnie jest to cena zaporowa narzucona przez dostawcę urządzenia. Powyższe działania mają na celu ochronę sprzedających oraz wyeliminowanie sprzedawców, którzy konkurują poprzez stałe obniżanie ceny produktu.

 

irobot rumba ceneo

iRobot Rumba 2

 

Aby walczyć o wyższą pozycję i sprzedaż na Ceneo w obecnej sytuacji konieczna będzie dodatkowa forma promocji sklepu jaką list licytowanie pozycji, które omówię dokładniej w dalszej części artykułu.

 

Warunki sprzedaży na Ceneo

 

Minimalna kwota, którą należy, zasilić konto Ceneo wynosi 100 zł* (wpłaty dokonujemy podczas rejestracji). Następnie możemy ją wykorzystać na promocję naszej oferty.

 

Sprzedaż na Ceneo dzielimy na 2 rodzaje. Pierwszym z nich są tak zwane “prze-kliki”. Po kliknięciu klient zostaje przekierowany na kartę produktową w sklepie internetowym, gdzie następuje finalizacja zakupu. Od każdego kliknięcia pobierana jest prowizja (która jest różna w zależności od kategorii).

 

Drugą opcją jest oferta kup teraz, która umożliwia zakup bezpośrednio na platformie. Klient z poziomu Ceneo finalizuje zakup, wybiera formy dostawy oraz płatności. W przypadku oferty kup teraz pobierana jest prowizja procentowa od każdej transakcji.

* stan na 27.03.2021 r.

 

Sprzedaż na Ceneo – koszty

 

Ceneo “prze-klik”

 

Podstawowym kosztem sprzedaży na Ceneo są koszty za kliknięcie, które zależą od branży oraz pory roku. W sezonie jesiennym oraz przedświątecznym koszty promocji wzrastają. Średnie koszty oscylują w granicach 50 gr w sezonie styczeń — wrzesień oraz 60 gr w sezonie październik — grudzień. Najdroższą kategorią na Ceneo jest Outlet od 87 gr przed sezonem jesiennym oraz w granicy 1 zł w sezonie zimowym.

Pełny cennik kosztów obowiązujący od dnia 01.08.2020 r.**

Cennik sprzedaży CeneoŹródło: panel biznes.ceneo.pl

**Stan na dzień 27.03.2021 r.

Szczegółowy cennik kliknięć do pobrania tutaj

 

Ceneo Kup teraz

 

Przy zakupach poniżej 100 zł, wartość prowizji za sprzedaż na Ceneo wynosi średnio 5% + 1 zł od każdego zamówienia. Natomiast wartość prowizji zmienia się wraz z wartością sprzedawanego produktu. Dokładne koszty prowizji najlepiej sprawdzić w panelu biznes Ceneo w zakładce Kup Teraz.

 

Rodzaje promocji w sprzedaży na Ceneo

 

Ceneo umożliwia wiele opcji dodatkowego promowania. Poniżej kilka najbardziej popularnych:

 

  • Licytowanie pozycji 

 

Polega na podnoszeniu ceny za kliknięcie produktu. W skrócie wyżej jest oferta, która posiada wyższą stawkę za kliknięcie. Sprzedający mogą konkurować o wyższą pozycję na stronie kategorii lub na stronie produktu, bez względu na cenę produktu.

 

Licytowanie pozycji Ceneo
Źródło: Ceneo.pl

 

  • Podświetlenie oferty

Polega na wykupieniu podświetlenia oferty na stronie kategorii lub produktu. Z założenia tak wyróżniona oferta bardziej rzuca się w oczy, czym podnosi prawdopodobieństwo kliknięcia w daną ofertę.

Podświetlanie oferty Ceneo
Źródło: Ceneo.pl

 

  • Kup teraz

 

Opcja Kup Teraz umożliwia zakup bezpośrednią sprzedaż na Ceneo, bez konieczności przechodzenia na kartę produktową sklepu. Jest to usługa marketplace, umożliwiająca sprzedaż produktów bezpośrednio w Ceneo, nawet jeśli nie posiadamy własnego sklepu internetowego. Przycisk kup teraz pojawia się w bardzo widoczny miejscu pod ceną produktu.

 

Kup Teraz Ceneo

Źródło: Ceneo.pl

 

Pozostałe opcje promocji, których nie będziemy omawiać:

 

  • Teksty promocyjne
  • Boksy reklamowe
  • Przycisk zadzwoń
  • Rekomendacje
  • Boksy reklamowe

 

Jak widać opcji dodatkowego, promowania jest bardzo dużo. Najskuteczniejszą formą, z jaką spotkałem się do tej pory, jest licytowanie pozycji. W tym przypadku płacimy tylko wyższą stawkę za kliknięcie naszej oferty i mamy pewność, że z każdego kliknięcia zostanie pozyskany użytkownik na stronę sklepu. Nie ponosimy stałej opłaty jak w przypadku podświetlenia oferty. Dobrze zoptymalizowane stawki mogą wygenerować dobry ruch z wysokim współczynnikiem konwersji.

 

Jak zintegrować sklep internetowy z porównywarką Cenową?

 

Aby zintegrować sklep z porównywarką cenową. Musimy w pierwszej kolejności założyć konto na Ceneo. Po poprawnej rejestracji należy wgrać plik XML z produktami. Jest to najważniejsza cześć do integracji oferty sklepu z porównywarką cenową. Większość systemów sklepowych takich jak Shoper, Presta Shop, WooCommerce czy Shopify posiada gotowe integratory do generowania XML. W przypadku mniej popularnych silników XML należy przygotować według specyfikacji zawartej tutaj

 

Analiza danych w sprzedaży na Ceneo

 

Wraz ze wzrostem popularności na Ceneo, a co za tym idzie większymi przychodami pojawiła się przestrzeń na “głębszą” analizę danych i optymalizację kosztów sprzedaży. Poza standardowymi ręcznymi działaniami polegającymi na optymalizacji, na rynku pojawiają się rozwiązania dokonujące korekty i optymalizujące oferty w sposób automatyczny, wykorzystując API Ceneo. Poniżej kilka narzędzi, które mogą pomóc w automatycznych działaniach.

 

Live price

 

Pozwala między innymi zautomatyzować ustalanie cen w zależności od sytuacji rynkowej. System reaguje na działania konkurencji – odpowiednio podnosząc lub obniżając ceny w sklepie. Dzienna ilość aktualizacji Feedu produktowego jest do ustalenia podczas wyboru pakietu na stronie liveprice.pl.

 

Centeo

 

Jak w przypadku liveprice narzędzie umożliwia automatyczne dostosowanie oferty na Ceneo w oparciu o dokładną analitykę.

 

Zaufane opinie Ceneo

 

Jedną z kluczowych i decydujących kwestii w wyborze sklepu internetowego przez klientów jest dowód społeczny w postaci ilości oraz jakości otrzymanych opinii. Wybór odpowiedniego systemu do budowania opinii w sklepie internetowym jest kluczowy. Programów oraz aplikacji do badania zaufania jest mnóstwo, kiedyś poświęcę osobny artykuł omawiający dostępne rozwiązania na rynku. 🙂

W kontekście sprzedaży na Ceneo warto rozważyć program zaufanych opinii Ceneo, który poza oceną produktu po zakupie, umożliwiają wyświetlenie dodatkowych informacji na listingu Ceneo. Co najczęściej przekłada się na większe zaufanie oferowanych produktów. Jeśli kupujący uczestniczy w programie zaufanych opinii jego produkt oznaczony jest znakiem jak poniżej oraz wyświetlają się gwiazdki z ilościami opinii.

 

Zaufane Opinie Ceneo

 

Podsumowując jeśli Ceneo stanowi znaczną część naszych przychodów lub planujemy rozwój sprzedaży na Ceneo warto skorzystać z zaufanych opinii Ceneo jako główny program do opinii na sklepie internetowym.

 

Podsumowanie

 

Ceneo to popularna i rozpoznawalna porównywarka cenowa. Dzięki temu ponosząc tylko koszty prowizji lub “prze-klików”, uzyskujemy dostęp do 23 mln użytkowników miesięcznie. Uruchomienie sprzedaży na Ceneo można dokonać w dowolnym momencie sprzedaży. Począwszy od startu sklepu internetowego oraz jako dołożenie dodatkowego kanału sprzedaży dla już dojrzałego eCommercu. Najefektywniejszą formą dodatkowej promocji na Ceneo jest licytacja pozycji, dzięki której jest możliwość wyświetlania wyżej naszej oferty od konkurencji.

Kampanie Facebook Ads dla eCommerce

Sprawdzone kampanie na Facebooku dla eCommerce

Grzegorz Sękowski
Grzegorz Sękowski

eCommerce manager, konsultant ds. eCommerce, twórca brandu Napnell oraz autor bloga. Zajmuje się cyfryzacją eCommerce przedsiębiorstw. Pomagam tworzyć sklepy internetowe oraz zwiększać w nich sprzedaż. Prywatnie miłośnik szachów, sqasha oraz kina.

5/5 - (10 votes)

O autorze

Grzegorz Sękowski


Grzegorz Sękowski

eCommerce manager, konsultant ds. eCommerce, twórca brandu Napnell oraz autor bloga. Zajmuje się cyfryzacją eCommerce przedsiębiorstw. Pomagam tworzyć sklepy internetowe oraz zwiększać w nich sprzedaż. Prywatnie miłośnik szachów, sqasha oraz kina.

Komentarze

Wyrażam zgodę na przetwarzanie imienia oraz adresu e-mail w celu wysyłki Newslettera. Zaznaczając zgodę jednocześnie akceptuję warunki Polityki Prywatności. Zgoda jest dobrowolna i może zostać wycofana w dowolnym momencie.

 

Newsletter eCommerce

Wyrażam zgodę na przetwarzanie imienia oraz adresu e-mail w celu wysyłki Newslettera. Zaznaczając zgodę jednocześnie akceptuję warunki Polityki Prywatności. Zgoda jest dobrowolna i może zostać wycofana w dowolnym momencie.