Zaznacz stronę
Home 9 marketing eCommerce 9 Jak skutecznie sprzedawać na Ceneo?

Jak skutecznie sprzedawać na Ceneo?

utworzone przez | marzec 27, 2021 | marketing eCommerce | 0 komentarzy

 

Ceneo to obecnie największa porównywarka cenowa w Polsce oraz czołowa porównywarka Cen w Europie. W liczbach jest to 30 mln ofert,  26 tys. aktywnych sklepów internetowych oraz 23 mln użytkowników miesięcznie. 

Przed dokonaniem zakupu klienci lubią porównywać oferty różnych sklepów internetowych.  Właśnie w podjęciu finalnej decyzji, często pomagają porównywarki Cenowe. Tę tendencję potwierdzają miesięczne wyniki odwiedzin serwisu, oscylujące w granicach 20 mln użytkowników miesięcznie. W poniższym wpisie przedstawię, dla kogo jest Ceneo i czy warto zintegrować swój sklep internetowy z tym serwisem.

 

Dla jakich branż Ceneo sprawdza się najlepiej?

 

Ceneo, w zależności od branży może generować nawet więcej niż połowę przychodu w sklepie internetowym. Najlepszymi kategoriami, które miałem do tej pory styczność obserwować, a które generowały najwyższe sprzedaże, są:

 

  • elektronarzędzia
  • sprzęt AGD
  • specjalistyczny sprzęt medyczny
  • materiały budowlane
  • elektronika
  • zabawki
  • meble

 

W skrócie to produkty, które są powszechnie dostępne w wielu sklepach internetowych, w różnych cenach lub posiadają szeroką specyfikację techniczną (np. AGD, czy elektronarzędzia).

 

W tym miejscu warto wspomnieć, że sprzedaż z porównywark cenowych charakteryzuje się jedną z najwyższych konwersji w eCommerce. Wynika to głównie z faktu, że klienci, którzy porównują oferty, posiadają już intencję zakupową, czyli są na ostatnim etapie lejka zakupowego.

 

Warunki sprzedaży na Ceneo

 

Minimalna kwota, którą należy, zasilić konto Ceneo wynosi 100 zł* (wpłaty dokonujemy podczas rejestracji). Następnie możemy ją wykorzystać na promocję naszej oferty.

 

Sprzedaż na Ceneo dzielimy na 2 rodzaje. Pierwszym z nich są tak zwane “prze-kliki”. Po kliknięciu klient zostaje przekierowany na kartę produktową w sklepie internetowym, gdzie finalizuje zakup.

 

Od każdego kliknięcia pobierana jest prowizja (która jest różna w zależności od kategorii). Drugą opcją jest oferta kup teraz, która umożliwia zakup bezpośrednio na platformie. Klient z poziomu Ceneo finalizuje zakup, wybiera formy dostawy oraz płatności. W przypadku oferty kup teraz pobierana jest prowizja procentowa od każdej transakcji.

* stan na 27.03.2021 r.

Jakie są koszty sprzedaży na Ceneo?

 

Ceneo “prze-klik”

 

Podstawowym kosztem na Ceneo są koszty za kliknięcie, które zależą od branży oraz pory roku. W sezonie jesiennym oraz przedświątecznym koszty promocji wzrastają. Średnie koszty oscylują w granicach 50 gr w sezonie styczeń — wrzesień oraz 60 gr w sezonie październik — grudzień. Najdroższą kategorią na Ceneo jest Outlet od 87 gr przed sezonem jesiennym oraz w granicy 1 zł w sezonie zimowym.

 

Pełny cennik kosztów obowiązujący od dnia 01.08.2020 r.**

Cennik sprzedaży CeneoŹródło: panel biznes.ceneo.pl

**Stan na dzień 27.03.2021 r.

Szczegółowy cennik kliknięć do pobrania tutaj

 

Ceneo Kup teraz

 

Przy zakupach poniżej 100 zł, wartość prowizji wynosi średnio 5% + 1 zł od każdego zamówienia. Natomiast wartość prowizji zmienia się wraz z wartością sprzedawanego produkty i posiada tak dużo zmiennych, że najlepiej sprawdzić bezpośrednie koszty w panelu Ceneo w zakładce Kup Teraz. 🙂

 

Rodzaje promocji na Ceneo 

 

Ceneo umożliwia wiele opcji dodatkowego promowania. Poniżej kilka najbardziej popularnych:

 

  • Licytowanie pozycji 

Polega na podnoszeniu ceny za kliknięcie produktu. W skrócie wyżej jest oferta, która posiada wyższą stawkę za kliknięcie. Sprzedający mogą konkurować o wyższą pozycję na stronie kategorii lub na stronie produktu. 

Licytowanie pozycji Ceneo
Źródło: Ceneo.pl

 

  • Podświetlenie oferty

Polega na wykupieniu podświetlenia oferty na stronie kategorii lub produktu. Teoretycznie tak wyróżniona oferta bardziej rzuca się w oczy podnosi prawdopodobieństwo sprzedaży, w praktyce różnie to bywa. 🙂

Podświetlanie oferty Ceneo
Źródło: Ceneo.pl

 

  • Kup teraz

Opcja Kup Teraz umożliwia zakup bezpośrednio na stronie Ceneo, bez konieczności przechodzenia na kartę produktową sklepu.

Kup Teraz CeneoŹródło: Ceneo.pl

 

Pozostałe opcje promocji, których nie będziemy omawiać:

 

  • Teksty promocyjne
  • Boksy reklamowe
  • Przycisk zadzwoń
  • Rekomendacje
  • Boksy reklamowe

 

Jak widać opcji dodatkowego, promowania jest bardzo dużo. Najskuteczniejszą formą, z jaką spotkałem się do tej pory, jest licytowanie pozycji. W tym przypadku płacimy tylko wyższą stawkę za kliknięcie naszej oferty i mamy pewność, że z każdego kliknięcia zostanie pozyskany użytkownik na stronę sklepu. Nie ponosimy stałej opłaty jak w przypadku podświetlenia oferty. Dobrze zoptymalizowane stawki mogą wygenerować fajny ruch z wysokim współczynnikiem konwersji.

 

Jak zintegrować sklep internetowy z porównywarką Cenową

 

Aby zintegrować sklep z porównywarką cenową. Musimy w pierwszej kolejności założyć konto na Ceneo. Po poprawnej rejestracji należy wgrać plik XML z produktami. Jest to najważniejsza cześć do integracji oferty sklepu z porównywarką cenową. Większość systemów sklepowych takich jak Shoper, Presta Shop, WooCommerce czy Shopify posiada gotowe integratory do generowania XML. W przypadku mniej popularnych silników XML należy przygotować według specyfikacji zawartej na stronie: https://www.ceneo.pl/poradniki/Instrukcja-tworzenia-pliku-XML

 

Podsumowanie

 

Ceneo to popularna i rozpoznawalna porównywarka cenowa. Dzięki temu ponosząc tylko koszty prowizji lub “prze-klików”, uzyskujemy dostęp do 23 mln użytkowników miesięcznie. Uruchomienie sprzedaży na Ceneo można dokonać w dowolnym momencie sprzedaży. Począwszy od startu sklepu internetowego oraz jako dołożenie dodatkowego kanału sprzedaży dla już dojrzałego eCommercu. Najefektywniejszą formą dodatkowej promocji na Ceneo jest licytacja pozycji, dzięki której jest możliwość wyświetlania wyżej naszej oferty od konkurencji.

Grzegorz Sękowski
Grzegorz Sękowski

eCommerce manager oraz właściciel sklepu internetowego napnell.pl. Zawodowo pomagam tworzyć sklepy internetowe oraz zwiększać w nich sprzedaż. Prywatnie miłośnik szachów, sqasha oraz kina.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *