Home 9 Case Study eCommerce 9 Optymalizacja konwersji na Shopify PLUS – Case Study

Optymalizacja konwersji na Shopify PLUS – Case Study

utworzone przez | 7 maja 2023 | Case Study eCommerce, Optymalizacja współczynnika konwersji, Shopify PLUS, Shopify Polska | 0 komentarzy

Poniższe Case Study opisuje jak przebiegła optymalizacja konwersji na Shopify PLUS, dla amerykańskiej marki zegarków Paul Rich Watches, której średni wzrost wyniósł około 15%.

 

O marce

 

Paul Rich to sklep internetowy na Shopify PLUS specjalizujący się w sprzedaży biżuterii w modelu D2C (Direct-to-consumer) w Stanach Zjednoczonych. Głównymi produktami są męskie zegarki. Marka Paul Rich dostępna jest również na innych rynkach, poza Stanami Zjednoczonymi są to: Kanada, Australia Oceania, Azja, Europa i Afryka.

 

Cel projektu

 

Głównym celem projektu była poprawa współczynnika konwersji i zwiększenie sprzedaży, bez zwiększania wydatków na kampanie marketingowe. Dla średniego ruchu około 150.000 unikalnych użytkowników zostały przebadane najważniejsze elementy wpływających na konwersję na sklepie internetowym, tj. karta produktowa, koszyk, checkout oraz listingu produktowy.

 

Przebieg projektu

 

Optymalizacja konwersji na shopify plus trwała 9 miesięcy. W tym czasie zbadanych zostało około 20 różnych elementów strony. Projekt polegał na sprawdzeniu różnych modułów sklepu na mniejszej próbce ruch, tym samym zweryfikowaniu który wariant strony konwertuje lepiej. Testy zostały podzielone na 3 główne grupy: testy wielowymiarowe, testy A/B, testy przekierowań (więcej o rodzajach testów w artykule Google Optimize w optymalizacji konwersji ecommerce). 3 główne wskaźniki, które monitorowaliśmy podczas testów to: ilość transakcji, przychód, ilość kliknięć. Jeżeli, któryś ze wskaźników zwiększył się, to test zostawał wdrożony na stałe na stronę sklepu. Łącznie 18 testów miało lepsze wyniki, tylko 2 wypadły gorzej.

Przykłady testów A/B – optymalizacja konwersji na Shopify PLUS

 

Sticky collection filter

Przyklejenie przycisku filtrów, tak aby „podążał” za użytkownikiem podczas przeglądania / scrollowania strony kolekcji. Średni wzrost transakcji + 9%.

Sticky collection filters button.Zbadana ilość sesji ~200.000; Wzrost ilości transakcji + 9%.

 

Extended warranty checkbox

Dodanie opcji rozszerzenie gwarancji produktowej z 2 do 5 lat w koszyku. Średni wzrost ilości transakcji + 17%.

Extended Warranty Checkbox.

Zbadana ilość sesji ~110.000; ilości transakcji + 17%.

 

Your cart is reserved for 15 minutes

Dodanie informacji w checkout o rezerwacji produktów przez 15 minut. Średni wzrost transakcji + 11%.

Your cart is reserved for 15 minutes.

Your Cart is reserved for 15 minutes.

Zbadana ilość sesji: ~10.900; Średni wzrost transakcji + 11%.

 

Left collection sticky filters Desktop

Dodanie menu bocznego po lewej stronie oraz jego przyklejenie podczas scrollowania kolekcji. Średni wzrost ilości transakcji + 10%.

 

Left collection sticky filters.

;

Zbadana Ilość sesji ~8.100; Wzrost ilości transakcji + 10%.

 

Trust badges on checkout

Dodanie badges zwiększających zaufanie w checkout. Średni wzrost ilość transakcji + 12%.


Trust badges on Checkout. 

Zbadana ilość sesji ~9.800; Wzrost transakcji + 12%.

 

Second ATC on the PDP

Dodanie 2 przycisku przekierowującego bezpośrednio do Checkout & przyklejenie przycisku „Dodaj do koszyka” podczas scrollowania strony karty produktu. Średni wzrost transakcji + 12%.

Second ATC button.

Zbadana ilość sesji ~116.000; Wzrost transakcji + 12%.

 

Sticky header

Przyklejenie nagłówka podczas scrollowania strony. Średni wzrost transakcji +22%.

Sticky header

Zbadana ilość sesji ~139.000; Wzrost transakcji + 22%.

Wykorzystane narzędzia & technologie

Shopify PLUS

Shopify PLUS

 
Google Optimize

Google Optimize

 
Figma

Figma Adobe

 
Google Analytics CRO tool

Google Analytics

 
Shopify Liquid

Shopify Liquid

 
Google Analytics CRO tool

Hotjar

 
Shopify Scripts

Shopify Scripts

 
Google Analytics CRO tool

GitHub

 

Efekty współpracy

%

Średni wzrost współczynnika konwersji eCommerce.

Zrealizowanych testów A/B badających CR.

Wdrożonych usprawnień poprawiających CR.

Miesięcy pracy projektowej nad CRO.

Opinia o współpracy

Podczas rozwoju sklepu internetowego Paul Rich Watches Grzegorz realizował projekt optymalizacji współczynnika konwersji. Wraz z zespołem zewnętrznych programistów oraz UX/UI designerów przygotowywał, koordynował oraz wdrażał testy mające na celu poprawę i optymalizację współczynnika konwersji na stronie Paul-Rich.Com. W trakcie pracy nad CRO wdrożył i skoordynował 20 różnych elementów strony w tym stronę główną, listing produktowy, kartę produktową, koszyk oraz checkout. Dzięki temu średni wzrost konwersji wyniósł około 15%.

Polecam współpracę z Grzegorzem jako specjalistą w zakresie technologii na Shopify PLUS, specjalistą od poprawy współczynnika konwersji oraz managerem ds. rozwoju sklepu internetowego.

Paweł Rachelski

CEO & Founder, Paul Rich Watches

Podsumowanie

Case Study przedstawia jak przebiegała optymalizacja konwersji na Shopify PLUS dla Marki Paul Rich Watches. Łącznie zostało wykonanych około 20 testów CR ,z czego 18 „performowało” lepiej niż pierwotna wersja szablonu. Wszystkie testy, które miały lepsze wyniki niż pierwotny wersja szablonu sklepu zostały wdrożone bezpośrednio na sklepie.

Zobacz także artykuły w kategoriach: Shopify Plus | Optymalizacja współczynnika konwersji

Grzegorz Sękowski

Grzegorz Sękowski

eCommerce Manager, Shopify Expert, konsultant ds. eCommerce. Pomagam wdrażać oraz zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych. Prywatnie miłośnik kina, oraz biegania.

5/5 - (15 votes)

Komentarze

Poland