Home 9 Case Study eCommerce 9 Optymalizacja konwersji – Case Study

Optymalizacja konwersji – Case Study

utworzone przez | 3 maja 2023 | Case Study eCommerce, Optymalizacja współczynnika konwersji | 0 komentarzy

W poniższym Case Studies przedstawię jak przebiegła optymalizacja konwersji dla sklepu internetowego z asortymentem do jogi Yoga Bazar.

 

O marce Yoga Bazar

 

Yoga Bazar to największy specjalistyczny sklep internetowy w Polsce specjalizujący się w sprzedaży artykułów do Yogi, założony przez Marka Rogowskiego w 2014 roku. W sklepie znajdziemy produkty popularnych marek: Manduka, Sayoga, czy Bodhi Yoga.

 

Cel projektu

 

Celem projektu była poprawa ścieżki zakupowej klienta, odświeżenie graficzne sklepu oraz optymalizacja konwersji.

 

Optymalizacja konwersji Yoga Bazar- przebieg projektu

 

Projekt podzielony został na kilka etapów i rozłożony na kilka miesięcy pracy. Poniżej krótkie podsumowanie z poszczególnych etapów pracy.

 

Audyt współczynnika konwersji

 

Pracę rozpoczęliśmy od audytu całej strony oraz ścieżki zakupowej klienta. Zostały zbadane najważniejsze elementy sklepu, tj. home page, listing page, karta produktowa, koszyk oraz checkout. Następnie przeanalizowany ruch z narzędzi analitycznych Google Analytics oraz Google Search Console. Efektem szczegółowej analizy był audyt z potencjalną listą usprawnień oraz arkuszem, którym posłużył jako baza do zarządzania projektem. Łącznie zostało wybranych 21 usprawnień.

 

Arkusz optymalizacji współczynnika konwersji

Arkusz usprawnień CRO (Conversion Rate Optimisation),

 

W arkuszu zostały zebrane i posegregowane informacje, które posłużyły do późniejszej optymalizacji konwersji:

  • Impact for business – hipotetyczny wpływ na biznes.
  • Website place – miejsce na stronie.
  • Module name – nazwa modułu, np. sticky menu, product box, galeria produktowa.
  • Device – urządzenie desktop lub mobile.
  • Hypothesis of customer journey – hipotetyczny wpływ na poprawę ścieżki zakupowej klienta.
  • Improvement description – nazwa usprawnienia.
  • Responsibility – odpowiedzialność, np. Frontend developer, eCommerce manger.
  • Status – status zadania, np. To do, In progress, czy Done.

 

Design UX/UI

 

Ze wsparciem UX/UI Designera, dla elementów strony, które wymagały dodatkowych widoków przygotowane zostały makiety oraz layouty w narzędziu Figma. Następnie przygotowane zestawy banerów graficznych na stronę główną (slidery oraz banery kategorii).

 

Banery graficzne na stronie głównej sklepu yogabazar.pl – Desktop

Banery graficzne na stronie głównej sklepu yogabazar.pl – Mobile

 

Wdrożenie programistyczne zmian CRO

 

Kolejnym etapem było wdrożenie programistyczne zmian z Frontend developerem oraz wprowadzenie zmian w CMS’ie (panelu sklepu). Kilka przykładowych modyfikacji wdrożonych w ramach audytu CRO.

Optymalizacja konwersji

1. Przyklejenie nagłówka oraz filtrów podczas scrollowania strony kolekcji (desktop).

 

2. Dodanie czerwonych flag z procentową ilością zniżki oraz przekreśloną ceną przed promocją (desktop + mobile).

 

3. Przyklejenie przycisku „Dodaj do koszyka” na karcie produktowej (mobile).

 

4. Przyklejenie filtrów podczas scrollowania strony kolekcji (mobile).

WAŻNE

Wszystkie zmiany zostały wybrane i wdrożone na bazie wcześniejszego doświadczenia z testami A/B dla analogicznych sklepów internetowych. Przed wprowadzeniem zmian w miejscach najmocniej wpływających na konwersję tj. checkout, koszyk, czy karta produktowa najlepiej jeśli modyfikacje zostaną przetestowane na mniejszej próbce ruchu, tak aby mieć pewność, że nieświadomie nie obniżyliśmy konwersji.

Wykorzystane narzędzia & technologie

Figma Cro tool
Google Analytics CRO tool
Google Search Console CRO tool

Efekty współpracy

 

Efektem współpracy było wdrożenie około 80% zmian z Audytu. Pozostałe zmiany wymagały znacznej modyfikacji szablonu lub ich wpływ na biznes okazałby się na tyle niski, że zdecydowaliśmy się z właścicielem Yoga Bazar na ich pominięcie. Efektem współpracy był średni wzrost współczynnika konwersji w miesiąc po wdrożeniu zmian o około 12%, oraz obniżenie współczynnika odrzuceń.

%

Średni wzrost współczynnika konwersji

%

Średni spadek współczynnika odrzuceń

Wdrożonych usprawnień CRO

%

Zrealizowanych zmian z audytu CRO

Opinia o współpracy

Współpracowałem z Grzegorzem Sękowskim, jako zewnętrznym eCommerce Managerem odpowiedzialnym za optymalizację oraz zwiększenie współczynnika konwersji dla mojego sklepu internetowego yogabazar.pl. Projekt optymalizacji konwersji został podzielony na kilka etapów, i rozłożony na kilka miesięcy pracy.

Efektem kilkumiesięcznej współpracy, było odświeżenie graficzne szablonu oraz poprawa ścieżki zakupowej klienta. Tym samym został zredukowany współczynnik odrzuceń – bounce rate oraz podniesiony średni wzrost konwersji o około 12%.

Polecam współpracę z Grzegorzem Sękowskim jako zewnętrznym specjalistą od poprawy współczynnika konwersji oraz managerem ds. rozwoju sprzedaży w sklepie internetowym.

Marek Rogowski

Founder & CEO, Yoga Bazar

Podsumowanie

Optymalizacji konwersji trwała 2 – 3 miesiące. W pierwszej kolejności wykonany został szczegółowy audyt z rozpisanymi zadaniami dla członków zewnętrznego zespołu (eCommerce Managera, Fronted Developera, UX/UI Designera). Kolejnym krokiem było przygotowanie designów przez Graphic Designera. Na samym końcu zostały wdrożone zmiany programistyczne przez Frontend Developera oraz zmiany panelowe przez eCommerce Managera. Efektem współpracy był średni wzrost konwersji o około 12% oraz redukcja współczynnika odrzuceń.

Zobacz inne artykuły w kategorii: Optymalizacja współczynnika konwersji

Grzegorz Sękowski

Grzegorz Sękowski

eCommerce Manager, Shopify Expert, konsultant ds. eCommerce. Pomagam wdrażać oraz zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych. Prywatnie miłośnik kina, oraz biegania.

5/5 - (8 votes)

Na skróty

eBook Shopify

Komentarze

Poland