Według badań na które powołuje się Shopify, Checkout Shopify odznacza się wyższa konwersją o 15% od konkurencji, a co 10 transakcja w eCommerce w US jest realizowana z wykorzystaniem Checkoutu na Shopify, źródło: https://www.shopify.com/checkout.
One-page checkout, to jedna z głównych zmian, które zostały zrealizowane na platformie w 2023 r. Wcześniejszy checkout składał się z 3 kroków: Informacje, Wysyłka, Płatności. Obecnie wszystkie te 3 kroki zostały skondensowane do jednej strony (One-page checkout).
Korzyści One-page checkout Shopify
- Wyższa konwersja. Mniej kroków i kliknięć które należy wykonać w trakcie realizacji transakcji wpływa na wyższą konwersję.
- Dokładniejsza analityka. Dodając produkt do checkoutu monitorujemy tylko jedno zdarzenia „begin checkout”, bez rozróżnienia poszczególnych etapów: informacje, wysyłka, płatności.
- Wydajniejszy i szybszy checkout.
Jak wdrożyć One-page checkout na Shopify?
Wdrożenie jest stosunkowo proste pod warunkiem, że nie mieliśmy wdrożonych customowych zmian, przygotowanych w edytorze Shopify Scripts. W takim przypadku potrzebne będzie wsparcie Specjalisty ds. Shopify i migracja ustawień poprzedniego (kilku-krokowego) checkoutu do One-page checkout. (Dotyczy wyłącznie planów na Shopify PLUS, korzystających z Shopify Scripts).
Poniżej instrukcja w jaki sposób włączyć jednoetapowy checkout na Shopify.
Settings → Checkout → Customize
Settings → Checkout layout → One-page checkout → Save
O marce Intenson
Intenson to Polska marka produkcyjna specjalizująca się w produkcji Suplementów i Super Foods. Firma posiada jedne z najnowocześniejszych zakładów produkcyjnych w Polsce i Europie.
Cel wdrożenia
- Wzrost współczynnika konwersji ecommerce.
- Wzrost ilości zrealizowanych transakcji. Wdrożenie oficjalnej i bezawaryjnej integracji Przelewy24.
- Poprawa User Experience i Customer Journey, poprzez ograniczenie ilości kliknięć i kroków oraz poprzez dodanie mapki z punktami odbioru paczkomatów (Atlas Pickup Points).
Wykorzystane narzędzia i technologie
Shopify PLUS
Przelewy24
InPost Paczkomaty
Atlas Pickup Points
Checkout przed wdrożeniem
Widok poprzedniego checkoutu składającego się z 3 kroków: Informacje, Wysyłka, Płatności oraz z paczkomatami w formie rozwijanej listy.
One-page Checkout
Widok jedno-etapowego Checkoutu z błyskawicznymi płatnościami oraz punktami odbioru w formie mapki.
Podsumowanie
Mam nadzieję, że artykuł był dla Ciebie pomocny pozwolił Ci zrozumieć różnicę między poprzednim a obecnym One-page checkout na Shopify.
Zobacz inne artykuły w kategorii: Shopify Polska