Home 9 Shopify Polska 9 Opinie o Shopify: Recenzje użytkowników i specjalistów 2023

Opinie o Shopify: Recenzje użytkowników i specjalistów 2023

utworzone przez | 10 lipca 2023 | Shopify Polska | 0 komentarzy

Shopify, to coraz częściej wybierany kierunek przez sprzedawców w Polsce. Zapytałem właścicieli sklepów internetowych opartych o Shopify oraz specjalistów pracujących na co dzień na tej platformie o to, jakie są wady i zalety korzystania z Shopify, co skłoniło ich do wyboru tej platformy w Polsce oraz czego im jeszcze brakuje. Zapraszam do zapoznania się z aktualnymi opiniami o Shopify.

 

Opinie o Shopify właścicieli sklepów eCommerce

 

 

Wypowiedź właściciela Oakywood

Korzystanie z platformy Shopify ma wiele zalet. Po pierwsze, system jest łatwy w obsłudze, co ułatwia zarządzanie sklepem internetowym. Po drugie, Shopify oferuje szeroką gamę integracji, co umożliwia dostosowanie sklepu do indywidualnych potrzeb i rozszerzenie jego funkcjonalności. Po trzecie, platforma Shopify jest powszechnie stosowana za granicą, co ułatwia współpracę z zagranicznymi partnerami. Kolejnym plusem jest bezawaryjność platformy oraz dostęp do dobrego wsparcia technicznego.

Niemniej jednak korzystanie z Shopify ma również pewne wady. Przede wszystkim, w Polsce istnieje ograniczenie w postaci braku Shopify Payments, co utrudnia obsługę płatności w sklepie — trzeba polegać na zewnętrznych operatorach. Dodatkowo możliwość rozliczania klientów w różnych walutach jest ograniczona, ponieważ Shopify opiera się na głównej walucie sklepu, a brak Shopify Payments uniemożliwia rozliczanie w różnych walutach. Jedynym znanym mi rozwiązaniem jest zarejestrowanie się w Shopify jako podmiot zagraniczny, co nie dla każdego jest możliwe.

Mateusz Haberny

CEO & Founder, Oakywood

 

Wypowiedź właścicielki Say Hi

Naszym zdaniem zalety korzystania z platformy na Shopify to przede wszystkim najładniejsze gotowe template’y spośród wszystkich znanych nam platform eCommerce. Mamy na myśli głównie sposób prezentacji, wybór szablonu, czy możliwość jego modyfikacji. Łatwość nawigacji w panelu sklepu. Wiele gotowych funkcji i integracji zintegrowanych bezpośrednio w Shopify, np. porzucony koszyk, płatności, gotowe i darmowe aplikacje do tłumaczeń, czy opinii produktowych.

Kolejny plus, to duża ilość contentu szkoleniowego, video poradników, czy tekstów na blogu Shopify. Szybki i pomocny support w języku angielskim. Międzynarodowa platforma dająca możliwość natychmiastowej sprzedaży na rynkach zagranicznych za pośrednictwem Shopify Markets. Opcja bezpośrednich płatności (Quick Payments), za pośrednictwem PayPal lub ShopPay.

Główne wady korzystania z Shopify to tylko nieprecyzyjne śledzenie konwersji z GA4, dla planów niższych niż Shopify PLUS, co uniemożliwia wdrożenie pełnej analityki. Niedostępne w Polsce Shopify Payments, co wpływa również na utrudnienia w korzystaniu z Shopify Markets, dla których główną walutą są złotówki.

Małgorzata Dyrcz & Anna Szubrycht-Aguilar

Co-Founders, Say Hi

 

Wypowiedź właścicielki Plantule Pillows

Przeszłam z Open Cart do Shopify w lutym 2021 roku. Do wyboru Shopify zmotywowała mnie duża ilość wysokiej jakości UX/UI szablonów, w tym nawet bezpłatnych. Była to główna przewaga shopify w porównaniu do innych SaaS-ów, gdzie w podstawowych wersjach layouty były bardzo niedopracowane pod kątem UX/UI.

Shopify wyróżnia przede wszystkim łatwy do zarządzania panel, duża ilość gotowych szablonów oraz aplikacji. Od początku 2023 roku pojawiła się również oficjalna bramka płatności od przelewy24, która umożliwia stabilne przyjmowanie polskich płatności. Na duży plus również łatwość w zarządzaniu contentem oraz produktami na sklepie. Zmiany na sklepie wprowadzamy z zespołem dużo szybciej niż w przypadku Open Cart.

Poza plusami wymienionymi powyżej Shopify ma również swoje wady, do których możemy zaliczyć brak Shopify Payments w Polsce. Co z kolei powoduje problemy z wdrożeniem Shopify Markets dla rynków zagranicznych z główną walutą w złotówkach. Mam nadzieję, że Shopify Payments pojawi się za jakiś czas w Polsce i zniknie ten problem.
Plantule Pillows

Anna Bienias

CEO & Founder, Plantule Pillows

 

Opinie o Shopify specjalistów eCommerce

 

 

Wypowiedź Digital Product Designera

Dzięki Shopify handel internetowy stał się przyjazny i dostępny dla wszystkich. W zamian za miesięczną opłatę i prowizję od sprzedaży, platforma dostarcza kompletne rozwiązanie, które nie wymaga zaawansowanej wiedzy technicznej. Sprzedawca nie musi zajmować swojej głowy wyborem odpowiedniego serwera czy aktualizacją oprogramowania. Shopify zapewnienia stabilność i bezpieczeństwo, które zyskują na wartości wraz z rozwojem sklepu internetowego.

Interfejs panelu sprzedawcy jest wygodny, a rozbudowa sklepu o dodatkowe funkcje za pomocą wtyczek i motywów intuicyjna. Z mojego doświadczenia wynika, że sprzedawcy bardzo szybko odnajdują się na platformie i dzięki temu mogą skupić się na rozwijaniu działalności i pozyskiwaniu klientów.

Dla mnie, jako projektanta i koordynatora projektów e-commerce, środowisko Shopify pozwala „przeskoczyć oczko wyżej”. W pracy z klientem od razu mogę skupić się na istotnych kwestiach biznesowych takich jak optymalizacja konwersji czy zwiększenie sprzedaży. Jest to szczególnie ważne dla przedsiębiorców, którzy dopiero zaczynają działalność lub myślą o intensywnym rozwoju.

Dominik Miazio

Digital Product Designer, Head of Design w Blue Owl

 

Wypowiedź Specjalistki PPC

 

Główną zaletą korzystania z Shopify jest łatwa integracja sklepu z sieciami reklamowymi (Google Ads i Meta Ads). Shopify posiada również gotową (wbudowaną) integrację umożliwiającą bezpośrednie połączenie sklepu z Pixelem Facebooka, czy Google Analytics 4. Co więcej, jeśli interesuje nas rozbudowana struktura feedu produktowego, np. rozdzielenie wariantów produktowych, wielojęzyczność lub wielowalutowość możemy skorzystać z gotowych aplikacji, które umożliwiają operację na produktach. Tym samym połączenie z katalogami produktowymi na Facebooku oraz w Merchant Center.

Na plus intuicyjny panel i dostęp do wielu zewnętrznych aplikacji (zarówno darmowych jak i płatnych). Na minus ograniczenia w pełnym wdrożeniu analityki w wersjach niższych niż Shopify PLUS.

Adrianna Ziobro-Jawniak

PPC Specialist

 

Opinie o Shopify Project Managerow-ów

 

 

Wypowiedź Special Project Managera

 

Z Shopify korzystamy od samego początku kawa.pl Wraz z rozwojem sklepu internetowego i powiększaniem się oferty rosły nasze oczekiwania i Shopify w tej drodze rozwoju nas nie zawiódł. Wygląd i intuicyjna nawigacja dla klienta, personalizacja ustawień, pomoc techniczna dostępna online i faktycznie rozwiązująca nasze problemy, dodatkowe wtyczki – to wszystko sprawia, że praca moja i moich kolegów jest łatwa, a klient w łatwy sposób znajduje to czego szuka.

Katarzyna Baka

Special Project Manager, Kawa.pl

 

Wypowiedź Eksperta Shopify Plus

 

Z platformą Shopify związany jestem blisko od blisko 4 lat. Główną zaletą systemu jest przemyślana architektura, której zadaniem jest dostarczanie, jak najprostszych rozwiązań dla sprzedawców. Począwszy od intuicyjnego panelu do zarządzania sprzedażą, produktami, czy klientami. Po wszystkie techniczne aspekty związane z utrzymaniem sklepu (hosting, domena, poczta, szablon, płatności, dostawy). Kolejnym plusem jest rozbudowany Shopify App Store z liczbą 8.000 płatnych lub bezpłatnych aplikacji, umożliwiających w szybki i bezpieczny sposób doinstalowanie wymaganych funkcjonalność do Shopify.

Na pewno na duży plus otworzenie się rynku w Polsce na tę technologię. Powstały już oficjalne integratory Polskich płatności do Shopify np. przelewy24 oraz przewoźników np. paczkomaty InPost. Kolejną przydatną funkcją w kontekście skalowania sprzedaży stał się moduł Shopify Markets, czyli rozszerzenie umożliwiające ekspansję zagraniczną sklepu w ramach jednej licencji na Shopify. Jest jeszcze kilka elementów, które musi Shopify nadrobić Shopify w Polsce, do których możemy zaliczyć np.: bezpośrednią integrację z systemami magazynowo-księgowymi, czy wdrożenie Shopify Payments.

Na minus, dla części użytkowników Shopify może być cena. W zamian za sprawny, szybki w skalowaniu i codziennej pracy system z dużą ilością gotowych integracji, płacimy stałą miesięczną opłatę oraz prowizję od płatności (ceny w modelu abonamentowym przewyższają popularny WooCommerce, czy PrestaShop). Kolejnym minusem jest zamknięty do edycji Checkout dla planów niższych niż Shopify PLUS.

Grzegorz Sękowski

eCommerce Manager, Shopify PLUS Expert

 

Podsumowanie

 

Pozytywne opinie o Shopify dotyczyły głównie: łatwości w zarządzaniu contentem, szybkości w codziennej obsłudze sklepu, dobrze zoptymalizowanych pod kątem UX/UI szablonów graficznych, dużej ilości gotowych integracji w Shopify App Store, łatwości wprowadzania zmian na froncie sklepu oraz dostępności usługi Shopify markets. Wśród negatywnych opinii o Shopify najczęściej pojawiały się: brak płatności Shopify Payments, trudności we wdrożeniu Shopify Markets dla rynków nieobsługujących Shopify Payments, np. Polska, problemy z wdrożeniem dokładnej analityki dla planów niższych niż Shopify PLUS. Mam nadzieję, że poniższy artykuł był dla Ciebie pomocny i przedstawił rzetelne opinie o Shopify w Polsce. 🙂

Zobacz także artykuły w kategoriach: Shopify Polska

Grzegorz Sękowski

Grzegorz Sękowski

eCommerce Manager, Shopify Expert, konsultant ds. eCommerce. Pomagam wdrażać oraz zwiększać sprzedaż w sklepach internetowych. Prywatnie miłośnik kina, oraz biegania.

5/5 - (13 votes)

Komentarze

Poland