W eBooku dochodowy e-commerce „Jak dotrzymać tempa klientom i skutecznie sprzedawać w 2022 roku?” dla magazynu e-commerce w praktyce przedstawiam 8 niezbędnych narzędzi w pacy commerce managera opartej o system e-commerce Shopify PLUS. Link do pełnego e-booka tutaj
1. Excel. Narzędzie, dzięki któremu przygotujemy budżet sklepu internetowego, wyliczymy główne wskaźniki e-commerce, takie jak marża brutto, marża netto, CR (conversion rate), COS (cost of sale), ROI (return on investment). W Excelu odnotujemy główne koszty działu e-commerce, do których zaliczamy m.in. koszty specjalistów e-commerce, marketingu, narzędzi e-commerce, działu customer service, magazynu, logistyki. Za pomocą. arkusza przeprowadzimy również eksport oraz import danych sklepu, np. produktów.
2. Google Analytics. Narzędzie, dzięki któremu można śledzić ruch w czasie rzeczywistym, weryfikować nakłady marketingowe oraz przychody w zależności od kanału pozyskania ruchu, monitorować zachowania użytkowników, dobierać modele atrybucji.
3. Google Search Console (więcej o narzędziu w Google Saarch Console SEO). zapewnia analizowanie ruchu organicznego strony, monitorowanie poprawności jej indeksacji, weryfikację oraz wychwytywanie błędów 404. Daje również możliwość sprawdzenia liczby zapytań zawierających frazy kluczowe sklepu.
4. HotJar. Narzędzie, które analizuje zachowania użytkowników na stronie (mapy cieplne oraz kliknięć). Pomaga także przygotowywać hipotezy do testów A/B.
5. Google Optimize. Dzięki niemu można testować hipotezy podnoszące współczynnik konwersji czy weryfikować wyniki testów A/B pod kątem przychodu oraz liczby transakcji.
6. Asana. Narzędzie, które wykorzystuję do zarządzania projektami e-commerce: rozpisywania zadań dla specjalistów, dbania o prawidłowe flow realizacji przedsięwzięć w założonych harmonogramach.
7. Shopify Plus (Shopify Polska). System enterprise przeznaczony dla e-commerce B2C: zarządzanie ofertą produktową, analizowanie głównych statystyk sprzedażowych, integracja systemu z zewnętrznymi usługami, takimi jak płatności, logistyka, aplikacje.
8. Semrush. Narzędzie, które pozwala analizować trendy branżowe, wybierać frazy kluczowe pod SEO, analizować backlinki oraz sprawdzać aktywność i strategię konkurencji, a także planować działania marketingowe z myślą o SEO.
Zobacz także artykuły w kategoriach: Zarządzanie eCommerce