Home 9 Analityka eCommerce 9 Google Search Console SEO w eCommerce

Google Search Console SEO w eCommerce

utworzone przez | 16 października 2022 | Analityka eCommerce, Pozycjonowanie eCommerce | 0 komentarzy

Google Search Console to jedno z podstawowych i darmowych narzędzi do śledzenia i weryfikacji indeksacji strony internetowej oraz zarządzania jej widocznością w organicznych wynikach wyszukiwania. Poniżej przedstawię najważniejsze funkcje oraz raporty GSC, oraz w jaki sposób może pomóc w codziennej pracy przy SEO w sklepie internetowym. 🙂

 

Mapa witryny (sitemap)

 

Najważniejszym elementem z punktu widzenia SEO oraz prawidłowej indeksacji strony internetowej jest wskazanie robotom indeksującym Google, jak wygląda struktura naszej strony internetowej. W tym celu posłuży nam mapa witryny (sitemap). Mapa witryny przechowywana jest w formacie XML, a następnie powinna zostać dodana do GSC → Index → Sitemap. W sitemap’ie znajdziemy między innymi adresy URL (strony wg. ważności), czy datę ostatniej modyfikacji strony. Dzięki temu roboty indeksujące google wiedzą, kiedy nastąpiła zmiana na nowych i starych adresach URL, tym samym częściej skanują i indeksują naszą stronę internetową.

 

Sitemap

Blog grzegorzsekowski.pl → Google Search Console → Index → Sitemap 

Link do sitemap: https://grzegorzsekowski.pl/sitemap_index.xml

 

Performance Google Search Console SEO

 

Miejscem, w którym sprawdzimy najważniejsze wskaźniki związane z wynikami organicznymi to raport Performance, do których zaliczamy między innymi:

  • Najczęściej wyszukiwane frazy (Queries)
  • Najczęściej odwiedzane strony (Pages)
  • Kraje z których pochodzą zapytania (Countries)
  • Urządzania (Devices)
  • Ogólny (Search Performance). To znaczy ogólny stosunek wyświetleń do kliknięć oraz średni CTR.

 

Google Search Console SEOBlog grzegorzsekowski.pl → Google Search Console → Performance 

 

W raporcie performance możemy zweryfikować i śledzić widoczność strony internetowej w czasie. (Mierzyć jak bardzo w określonym czasie wzrasta jej widoczność).

 

Index pages Google Search Console SEO

 

Kolejnym ważnym z raportów jest stan indeksacji strony. Pozwala na monitorowanie błędów, związanych z indeksacją strony, do których zaliczamy między innymi:

 

  • Page Not Found (404)
  • Crawled — currently not indexed
  • Page with redirect

Index errors Google Search Console

blog grzegorzsekowski.pl → Google Search Console → Index → Pages

 

Pełna lista błędów pojawiających się w GSC dostępna jest pod adresem tutaj. W Google Search Console jest możliwość również eksportu błędów w tym wszystkich stron, które zwracają błąd (404). Jest to jeden ze sposobów na wygenerowanie adresów URL do stworzenia mapy przekierowań 301.

 

Podsumowanie

 

Google Search Console to jedno z podstawowych narzędzi do monitorowania stanu widoczności witryny w Google. Dzięki GSC możemy natychmiast sprawdzić, jaki jest stan indeksacji strony. Sprawdzić czy pojawiają się ewentualne błędy i być w stanie je na bieżąco monitorować, wychwytywać, a następnie usuwać.

Często w codziennej pracy dokonując zmiany w adresach URL, zapominamy o ich przekierowaniu. Dzięki GSC mamy pewność, że wszystkie te błędy zostaną wychwycone i zwrócone w panelu Index → Pages. Natomiast do analizowania widoczności fraz głównych zdecydowanie rekomenduję bardziej rozbudowane płatne wersje programów SEO, na przykład Semrush (https://www.semrush.com/), który poza analizą widoczność fraz, monitoruje również mnóstwo innych informacji, jak ilość backlinków, ilość backlinków na stronach konkurencji czy źródła linkowania.

Zobacz także artykuły w kategoriach: Pozycjonowanie eCommerce | Analityka eCommerce

Grzegorz Sękowski
Grzegorz Sękowski

eCommerce manager, konsultant ds. eCommerce, twórca brandu Napnell oraz autor bloga. Zajmuje się cyfryzacją eCommerce przedsiębiorstw. Pomagam tworzyć sklepy internetowe oraz zwiększać w nich sprzedaż. Prywatnie miłośnik szachów, sqasha oraz kina.

5/5 - (1 vote)

Na skróty

O autorze

Grzegorz Sękowski


Grzegorz Sękowski

eCommerce manager, konsultant ds. eCommerce, twórca brandu Napnell oraz autor bloga. Zajmuje się cyfryzacją eCommerce przedsiębiorstw. Pomagam tworzyć sklepy internetowe oraz zwiększać w nich sprzedaż. Prywatnie miłośnik szachów, sqasha oraz kina.

Komentarze

Poland

Wyrażam zgodę na przetwarzanie imienia oraz adresu e-mail w celu wysyłki Newslettera. Zaznaczając zgodę jednocześnie akceptuję warunki Polityki Prywatności. Zgoda jest dobrowolna i może zostać wycofana w dowolnym momencie.

 

Newsletter eCommerce

Wyrażam zgodę na przetwarzanie imienia oraz adresu e-mail w celu wysyłki Newslettera. Zaznaczając zgodę jednocześnie akceptuję warunki Polityki Prywatności. Zgoda jest dobrowolna i może zostać wycofana w dowolnym momencie.