E-commerce rozwija się dynamicznie. Na rynku pojawia się coraz więcej sklepów i podmiotów specjalizujących się w ich obsłudze. Zmiany przepisów prawa, inflacja, stale rosnące koszty prowadzenia biznesu i zatrudnienia powodują jednak zmniejszenie marży i konieczność szukania efektywniejszych sposobów generowania zysków w organizacjach.
Często właściciele e-sklepów i e-commerce managerowie zastanawiają się nad nowymi metodami i narzędziami służącymi do zwiększania sprzedaży i automatyzowania marketingu, czatami, sztuczną inteligencją i wieloma innymi rozwiązaniami. Zapominają tym samym o pracy u podstaw, która opiera się na budowaniu efektywnego zespołu, doborze odpowiednich, zaufanych partnerów, zwiększaniu wydajności oraz skutecznej zmianie obszarów działania. […]
Najpopularniejsze modele rozwijania zespołów marketingowych oraz deweloperskich to:
- Zewnętrzne firmy (agencje marketingowe,
agencje e-commerce, software
house’y), - zatrudnianie pracowników in-house
(angażowanie specjalistów o określonych
kompetencjach wewnątrz organizacji), - współpraca z freelancerami out-house
(zlecanie zadań bezpośrednio specjalistom
spoza organizacji).
Więcej szczegółów w numerze dostępnym: tutaj
Zobacz inne artykuły w kategorii: Zarządzanie eCommerce