Wraz ze wzrostem popularności zakupów internetowych wzrasta ilość kanałów, za pomocą których możemy dotrzeć do nowych klientów. Często poza jednym głównym sklepem internetowym do promocji wykorzystywane są również porównywarki cenowe (np. Ceneo czy Skąpiec), marketplace (Allegro, Empik), lub kolejne sklepy internetowe. W odpowiedzi na coraz wyższe wymagania właścicieli sklepów internetowych powstały systemy, które zaczęły umożliwiać zarządzanie ofertą produktową, masową edycję produktów, czy otworzyły drogę do integracji z wieloma różnymi systemami eCommerce. Jednym z takich systemów jest właśnie baselinker.
Poniżej lista najważniejszych funkcjonalności, które pozwalają na:
- Kompleksową obsługę zamówień
- Masowe wystawianie faktur
- Automatyczną synchronizację
- Automatyzację procesów w firmie
Kompleksowa obsługa zamówień
Dzięki wbudowanemu modułowi do obsługi zamówień otrzymujemy możliwość, zarządzania sprzedażą, wykonywania masowych akcji, zmiany statusów zamówień, automatycznej wysyłki faktur czy automatycznego tworzenia listów przewozowych.
Szczegółowe informacje o zarządzaniu sprzedażą, można znaleźć tutaj
Z mojego doświadczenia przy konfiguracji systemu baselinker dla klientów wynika, że można go połączyć w bardzo sprawnie działający ekosystem, który automatycznie wystawia i wysyła faktury po zakupie, tworzy masowo lub automatycznie etykiety oraz zarządza ich wydrukiem. Automatycznie wysyła informację o bieżącym statusie przesyłki do klienta.
Integracje
Największą zaletą baselinkera jest mnogość integracji. Jako główne oprogramowanie do obsługi sprzedaży w eCommerce posiada integracje przewodnich dostawców na rynku polskim.
Dostawcy systemów sklepowych
- Shoper
- Shopify
- Magento
- Presta Shop
- WooCommerce
- Wiele innych
Kurierzy
- In Post
- DPD
- Poczta Polska
- DHL
- Wiele innych
Systemy magazynowo — księgowe (ERP i inne)
- Wfirma
- Fakturowo
- Firmao
- inFakt
- iFirma
Moim zdaniem największą zaletą baselinkera jest możliwość rozszerzenia sprzedaży o dodatkowe kanały (marketplace / porównywarki cenowe). Z tego względu, w przeciągu kilku kliknięć otrzymujemy dostęp do ogromnej bazy klientów.
Popularne marketplace:
- Allegro
- eBay
- Amazon
- Empik
- Etsy
Popularne porównywarki Cenowe:
- Skąpiec
- Ceneo
- Domodi / Allani
Dla kogo jest baselinker?
Baselinker jest to system dla osób, które korzystają przynajmniej z jednego źródła pozyskiwania zamówień (allegro, sklep internetowy). Jego głównym celem jest przyspieszenie i zautomatyzowanie podstawowych działań związanych z obsługą zamówień.
W przypadku, w którym ilość zamówień wzrasta, a podstawowe czynności związane z ich obsługą zajmują coraz więcej czasu. To dobry czas, aby pomyśleć o wdrożeniu systemu.
Osobiście polecam system baselinker dla osób, które:
- Posiadają sklep internetowy
- Posiadają wiele form dostawy (np. Kurier DPD, DHL, InPost, Poczta Polska)
- Sprzedają na allegro lub innym marketplace
Cennik baselinker
Cena baselinkera wynosi od 39.00 PLN do 299.00 PLN. Różni się w zależności od ilości ofert oraz ilości zamówień.
Dokładny cennik, można znaleźć pod tym linkiem:
https://baselinker.com/pl-PL/cennik/
Podsumowanie
Dobrze wdrożony baselinker przyspiesza czas obsługi zamówień, umożliwia automatyzację procesów czy dodanie integracji, które nie są dostępne na przykład bezpośrednio poprzez platformę sklepową.
Dzięki szybkiemu rozwojowi oraz inwestycjom jest stale ulepszany o nowe moduły. Dlatego, jeśli chcemy zautomatyzować część procesów związanych z obsługą zamówień (wysyłka dokumentów sprzedażowych, automatyczne wystawianie faktur lub paragonów)., dodać dodatkowe kanały dotarcia do klienta jak allegro, eBay lub Amazon to baselinker będzie dobrym rozwiązaniem.
Zobacz inne artykuły w kategorii: Technologie eCommerce