SEO (Search Engine Optimization) tzw. pozycjonowanie stron – to optymalizacja strony internetowej pod kątem wyszukiwarek internetowych. Działania wpisane w SEO przekładają się na poprawę widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Są to działania długofalowe mające na celu pozycjonowanie stron – im wyższa pozycja witryny w wynikach wyszukiwania, tym większy ruch na stronie, a co za tym idzie, większa szansa na wyższą konwersję. SEO jest elementarną składową marketingu internetowego i odnosi się do strategii opracowywanych w ramach content marketingu i social media marketingu. Na działania SEO składa się optymalizacja strony (pod kątem jej budowy i dostępnych treści) i link building (linkowanie, czyli proces zdobywania odnośników z różnych stron dla pozycjonowanej witryny). Do najważniejszych celów SEO zalicza się zdobywanie jak najwyższych pozycji na konkretne słowa kluczowe, generowanie unikalnych wejść użytkowników i zwiększenie ogólnej widoczności w wynikach wyszukiwania. Efektami procesu SEO jest nie tylko zwiększenie ilości wejść na stronę, ale i zwiększone zyski przez sprzedaż produktów lub usług oraz większa rozpoznawalność i świadomość marki.
Może zainteresuje Cię również: Migracja SEO sklepu internetowego – jak wykonać?