Strona główna 9 Google Search Console – co to jest?

Google Search Console – co to jest?

Google Search Console – to darmowe narzędzie Google ułatwiające optymalizację stron, wspierające właścicieli stron i webmasterów w pozycjonowaniu. Dzięki GSC monitorowanie stron w wynikach wyszukiwania Google jest prostsze. Aby móc korzystać z narzędzia należy poddać weryfikacji własność stron przez Google Analytics (w ramach tego samego adresu mailowego należy mieć zainstalowany kod śledzenia Google Analytics), przez tag html (dodając znacznik do strony), za pośrednictwem dostawcy nazwy domeny (wiąże się to z ustawieniami domeny, w których powinien znaleźć się właściwy rekord TXT), przez menedżera tagów w Google. W Google Search Console wyświetlają się między innymi dane dotyczące ilości wejść na stronę uzyskanych ze znalezienia strony w wynikach wyszukiwarki, czy błędy związane z indeksowaniem. Każdą monitorowaną witrynę należy najpierw dodać do narzędzia, z którego poziomu można kontrolować nawet kilkanaście stron. Narzędzia dedykowane webmasterom podzielone są na kilka sekcji: dane strukturalne, marker danych, udoskonalenia HTML, link witryny, przyspieszone strony mobilne AMP. W zakresie ruchu związanego z wyszukiwaniem dostępne są narzędzia: analityka wyszukiwania, linki do witryny, linki wewnętrzne, ręczne działania, kierowanie międzynarodowe, obsługa na urządzeniach mobilnych. Google Search Console dostarcza też raporty dotyczące np. stanu indeksowania, słów kluczowych w treści, zablokowanych zasobów. Kwestie dotyczące sposobów indeksacji strony, pozwalające na lepsze monitorowanie strony w wynikach wyszukiwania opierają się również o takie narzędzia jak błędy indeksowania, statystyki indeksowania, mapa witryny, parametry URL, opcja pobierz jako Google, czy tester pliku robots.txt.

Może zainteresuje Cię również: Google Search Console SEO w eCommerce

Oceń post
Poland