Strona główna 9 Google Analytics – co to jest?

Google Analytics – co to jest?

Google Analytics – to narzędzie analityczne udostępnione przez Google, umożliwiające monitorowanie ruchu na stronach internetowych. Dzięki niemu właściciele witryn lub osoby zarządzające zyskują cenne informacje o ich użytkownikach oraz działaniach, jakie podejmują. Google Analytics zbiera dane z określonej strony, na której został umieszczony odpowiedni skrypt. Można go również podłączyć do Google Adwords/Ads i Google Search Console, co przełoży się na uzyskanie szczegółowych informacji z tych systemów. Korzystanie z narzędzia jest bezpłatne, pod warunkiem, że ilość odwiedzin strony nie przekracza miesięcznie 5 milionów. Google Analytics generuje raporty dotyczące użytkowników (zawierające informacje o liczbie, wieku, lokalizacji i tym, czy użytkownik odwiedził stronę po raz pierwszy, czy wcześniej już z niej korzystał), aktywności użytkowników w czasie rzeczywistym, treści prezentowanych na stronie (ilość odwiedzin, ilość przeglądanych podstron i czas spędzony na każdej z nich), urządzeń, na których przeglądana jest strona, rodzajów systemów operacyjnych i przeglądarek oraz pozyskiwania użytkowników (w jaki sposób odbiorcy strony trafili na nią).

Może zainteresuje Cię również: 
Modele atrybucji i atrybucja w sklepie internetowym 
Google Analytics w sklepie internetowym
Testy A/B – czyli jak podnieść konwersję w eCommerce?

Oceń post
Poland