Strona główna 9 POP-UP – co to jest?

POP-UP – co to jest?

POP-UP – to wyskakujące okienka pojawiające się na stronie internetowej, zawierające konkretny komunikat. Mogą służyć między innymi przedstawieniu prośby o zatwierdzeniu polityki prywatności i zasad użytkowania strony, prośbę o akceptację plików cookies, potwierdzenia wieku użytkownika, jeśli strona zawiera treści przeznaczone dla osób dorosłych. Pop-up może mieć jednak również charakter typowo marketingowy i służyć pozyskiwaniu leadów, informowaniu o akcjach lojalnościowych i zwiększających współczynnik konwersji (informacje o rabatach, promocjach, wyprzedażach czasowych), jako CTA – zachęcając do przejścia na konkretną podstronę, do pobrania e-booka, zapisania się do newslettera itp. Można wyróżnić kilka podstawowych typów pop-upów: welcome mat – zaciemniające stronę (tego typu formaty nie powinny zasłaniać całej zawartości strony, gdyż może to mieć negatywny wpływ na wartość SEO, utrudniając dostęp do treści na stronie), overlay – są to pop-upy wyświetlające się na środku ekranu, nad treścią. Innym formatem są górne banery pojawiające się nad treścią. Ich cechą charakterystyczną są niewielkie rozmiary, dzięki którym nie zaburzają komfortu przeglądania zawartości strony. Wyróżnić można również pop-upy w formie boxów typu slide-in – te formaty wyłaniają się z boku lub z dołu strony pozostając na uboczu głównej treści.

Oceń post
Poland