Strona główna 9 Heatmap – co to jest?

Heatmap – co to jest?

Heatmap – to narzędzie do analizy danych, które w sposób graficzny prezentuje to, jak odwiedzający daną stronę się zachowują. Najczęściej narzędzie bazuje na spektrum kolorów zwanym warm-to-cool – zimne kolory oznaczają obszary strony, którym użytkownik poświęcił najmniej uwagi, ciepłe oznaczają te miejsca, które najbardziej przyciągały uwagę. Heatmap pozwala określić, które nagłówki skupiają najwięcej uwagi i generują największą ilość kliknięć, jakie typy zdjęć i grafik najlepiej się sprawdzają, co odciąga uwagę użytkowników od głównych treści, czy strona jest czytelna i jasna dla odbiorcy, czy np. użytkownik widzi formularz do zapisania się na newsletter. Dodatkowo heatmap pozwala zweryfikować, czy nawigacja na stronie działa w poprawny sposób, czy odbiorcy nie mają problemu ze znalezieniem odpowiednich opcji i czy czytają zawarte na stronie treści, jeśli tak, to w jakim stopniu.

Może zainteresuje Cię również: Google Optimize w optymalizacji konwersji eCommerce

Oceń post
Poland