W tym odcinku zapraszam Cię do omówienia mojego subiektywnego rankingu dla TOP 10 aplikacji do Shopify.
1. Klaviyo – Email marketing &Marketing automation
2. Judge.Me – Reviews
3. Simprosys Google Shopping Feed – Feed Google & Meta
4. Sell Easy – Cross Sell & Up Sell
5. Shopify Inbox – Messages
6. Gorgias – Customer Service
7. Metafields guru – Metafields management
8. Sniffe Omnibus – Omnibus
9. Search & Discovery – Filtrowanie, wyszukiwarka, rekomendacja automatyczne
10. Translate & Adapt – Tłumaczenia
Bonus:
11. GTM – Analizify
12. Subskrypcje – Juo Subscriptions
13. Paczkomaty Inpost
14. B2B – SparkLayer
15. Back in Stock
Subskrybuj Podcast
Podaj swój adres email poniżej, a otrzymasz ode mnie regularnie informacje o nowych odcinkach audycji podcastu oraz wskazówki jak rozwijać sprzedaż w eCommerce.
Transkrypcja odcinka TOP 10 aplikacji na Shopify
Miło jest mi Cię powitać w kolejnym 7 odcinku Podcastu Ecommerce Manager, w którym porozmawiamy, tym razem o najpopularniejszych aplikacjach do Shopify! Ranking będzie miał charakter subiektywny. To znaczy zostały w nim zawarte aplikacje, z których najczęściej korzystałem we współpracy z moimi klientami. Nie jest wykluczone, że dla Ciebie korzystniejszy będzie inny zestaw narzędzi. W rankingu nie zostały ujęte aplikacje w ramach Sales Channels, czyli tak zwanych kanałów sprzedaży na Shopify, które są dostępne w oficjalnej integracji (Facebook & Instagram, czy Google & Youtube). Ranking został podzielony na 4 główne części:
I. Marketing & Konwersja
II. Customer Service
III. Zarządzanie ofertą sklepu
IV. Bonus
Zapraszam do omówienia top aplikacji do Shopify!
I. Marketing & Konwersja
Ranking otworzymy aplikacjami przeznaczonymi do marketingu i poprawy konwersji. Kryteria, które zostało wybrane, to popularność i ilość opinii w Shopify App Store oraz subiektywne odczucia przy pracy z wykorzystaniem poniższych aplikacji.
1. Klaviyo – Email Marketing & Marketing Automation
Jednym z najczęściej wybieranych narzędzi na Shopify do marketing automation i email marketingu jest klaviyo. Jego popularność dla sklepów na Shopify, może wynikać głównie z faktu, że jest bardzo dobrze zintegrowane z Shopify. Tutaj mam na myśli, głównie dostęp do danych sklepu. Tworząc reguły automatyzacji, poza zdarzeniami, do których możemy się odwoływać na sklepie, takich jak add to cart, begin checkout, view product. Mamy dostęp do historii zakupowej lub historii refound’ów, zwrotów, które klient wykonał. Np. możemy wykluczyć “problemowych użytkowników z reguł automatyzacji” lub wyfiltrować najbardziej aktywnych lojalnych klientów.
Poza integralnością i dostępu do praktycznie wszystkich danych z Shopify, kolejna zaleta to segmenty. Czyli grupy klientów o określonych zachowaniach. Np. klienci aktywni, mniej aktywni, z twardymi zwrotkami itp.
Do kolejnych zalet możemy zaliczyć panel, który podpowiada nam o bieżących wynikach kampanii, otwieralności maili, klikalności itp. Dzięki temu wiemy, do których segmentów powinniśmy wysyłać newslettery, aby podnieść np. otwieralność.
Ostatnią zaletą, która w mojej ocenie jest istotna, to integralność z pozostałymi narzędziami.
Klaviyo łączy się z narzędziami do subskrypcji, opinii, czy customer service. Tym samym z poziomu jednego narzędzia możemy zarządzać designem, co może wpływać pozytywnie na odbiór komunikatów marketingowych.
2. Judge.Me – Reviews
W zestawieniu nie mogło zabraknąć programu do opinii. Wcześniej Shopify posiadał własną aplikację do opinii (Shopify Reviews), która obecnie nie jest już dostępna w App Store. Porównując ceny i zakresy wsparcia, najlepszą aplikacją obecnie w mojej opinii do Shopify jest Judge.me. Narzędzie posiada wszystkie niezbędne funkcje programu do opinii, tj:
- Moduł opinii produktowych
- Moduł opinii sklepowych
- Gwiazdki
- Dane strukturalne
- Panel do zarządzania opiniami
I wiele, wiele innych, koszt aplikacji, to tylko 15$, co jest stosunkowo dobrą ceną jak za tak rozbudowaną aplikację.
3. Simprosys Google Shopping Feed – Feed Google & Meta
Simprosys, to z koleji aplikacja do generowanie feedu produktowego i łączenia sklepu z sieciami reklamowymi. Głównym jej zadaniem jest eksport produktów do google Merchant Center lub katalogów Facebooka. W tym miejscu warto wspomnieć, że Shopify posiada natywne (darmowe) opcje łączenia z Google i Meta dostępne w Sales Channels. Aplikacja Simprosys pozwala między innymi na wygenerowanie XML w formie linku, jeśli jest taka potrzeba, lub większą kontrolę nad feed’em produktowym.
4. Sell Easy – Cross Sell & Up Sell
Na miejscu 4 będzie aplikacja do Cross-Sellingu i Up-Sellingu Sell Easy. Aplikacja ta z kolei pozwala na wiązanie produktów komplementarnych do głównego produktu i umożliwia cross-selling. Jak jesteśmy przy Cross-Sellingu, to chciałbym z tobą porozmawiać o różnicach w Cross-Sellingu i Up-Sellingu….
Wybór padł na tę aplikację, ponieważ posiada ona bardzo fajne opcje dodawania do koszyka produktów komplementarnych na etapie karty produktowej lub samego koszyka. W formie takich box’ów.
W tym miejscu warto jeszcze wspomnieć, że natywne moduły Cross-Sellingu dostępne w szablonie służą wyświetlaniu rekomendacji.
II. Customer Service
Przechodząc dalej mamy Customer Service. W tym miejscu będziemy mieć 2 aplikacje Shopify Inbox oraz Georgias. Aplikacje związane głównie z przyjmowaniem zgłoszeń od klientów.
5. Shopify Inbox – Wiadomości
Posłuży nam do implementacji czatu i obsługi zapytań na sklepie. Shopify Inbox jest o tyle dobrym rozwiązaniem, że pozwala na dostęp do zamówienia i historii bezpośrednio w aplikacji. Tak jak w przypadku Klaviyo otrzymujemy dostęp do pełnych danych o klientów, które później możemy wyświetlić w chacie, np. historię zakupową, numer wysyłki itp. Jest to rozwiązanie dla mniejszych i średnich firm.
6. Gorgias – Obsługa klienta
Natomiast Georgias, to już bardziej rozbudowany system dla Ecommerce’ów którzy potrzebują więcej funkcji. Np. tykietowanie zgłoszenia, obsługa przez kilku członków Customer Service. Jak wyżej Georgias ma dostęp do pełnych historii klienta.
III. Zarządzanie ofertą sklepu
Przechodząc do 3 punktu mamy aplikacje do zarządzania ofertą sklepu i rozbudowywania jego funkcjonalności na store froncie.
7. Metafields guru – Metafields management
Pierwsza aplikacja to narzędzie do zarządzania metafields’ami. Jeśli posiadasz już sklep na Shopify doskonale wiesz, że Shopify posiada meta obiekty i meta pola, które z koleji pozwalają zarządzać danymi i przypisywać je do konkretnych produktów, następnie wyświetlać na frontend’zie sklepu. W oparciu o metafields działa sporo aplikacji oraz mechanizmów na Shopify. Stąd do sprawniejszego zarządzania warto korzystać z aplikacji, która pozwala na przypisywanie, edytowanie lub zmianę tych danych. W moim przypadku wybór padł na metafields guru, która umożliwia wszystkie niezbędne operacje na danych i przyspiesza tym samym codzienną pracę.
Opowiem Ci trochę o zastosowaniu metafields. Najczęściej wybierana aplikacja do omnibusa jest Sniffie Omnibus, która działa na zasadzie metafields’ów. Czyli przechowuje dane w metapolach, aktualizując ceny dla produktów lub ustawiając promocje na sklepie.
Produkt, który ma przypisane dane techniczne na karcie produktowej, takie jak np. wysokość, szerokość, pojemność, przeznaczenie. Najczęściej tworzy się te parametry w oparciu o meta pola i meta obiekty. Tym samym jeśli chcemy dokonać masowej edycji metapól, najprościej będzie wykonać nam to w zewnętrznej aplikacji. Np. zmieniliśmy jednostki z mm na cm itp.
8. Sniffe omnibus – Omnibus
Kolejna aplikacja, to obecnie wymóg, wśród sklepów internetowych, które oferują swoje produkty w promocji. Polega na wyświetlaniu najniższej ceny sprzed 30 dni. Aplikacja działa w oparciu o metafields.
9. Search & Discovery – Filtrowanie, wyszukiwarka, rekomendacje
To z kolei aplikacja od Shopify, która jest darmowa. Celem aplikacji jest filtrowanie produktów, wyszukiwarka na sklepie oraz automatyczne rekomendacje. Jak przyjrzymy się Shopify Editions, czyli cyklom, w których Shopify wypuszcza najnowsze zmiany. Widzimy, że Aplikacja Search & Discovery pojawia się na każdej edycji, to znaczy, że Shopify sam mocno nad nią pracuje i rozbudowuje w niej dodatkowe funkcje.
10. Translate & Adapt
Ostatnia w zestawieniu, to Translate & Adapt. To z kolei rozwiązanie do dodawania tłumaczeń w ramach 1 instancji (licencji) Shopify. Pozwala na dodawanie i tłumaczeń w ramach Shopify markets i dostosować sklep do kilku wersji językowych.
Na koniec mam dla Ciebie, jeszcze mały bonus. 5 dodatkowych aplikacji, które nie znalazły się w zestawieniu, ale pozwalają również na rozbudowę sklepu o GTM (Google Tag Managera), B2B w ramach licencji niższej niż Shopify PLUS, Subskrypcje, czy Paczkomaty InPost.
IV. Bonus
Jako bonus mam dla Ciebie 5 dodatkowych aplikacji, które posłużą, do rozbudowy sklepu o dodatkowe niezbędne funkcje. Np. GTM, Paczkomaty Inpost czy Subskrypcje.
11. GTM: Analizify
12. Subskrypcje: Juo App
13. Paczkomaty InPost
14. B2B SparkLayer
15. Back in Stock
Zbliżając się ku końcowi, wszystkie aplikacje i linki do nich znajdziesz w opisie tego odcinka. Pamiętaj, że ten ranking jest subiektywny i został oparty głównie o moje doświadczenia i doświadczenia właścicieli sklepów na Shopify, z którymi współpracuję.
Podsumowanie odcinka TOP 10 aplikacji do Shopify
Sugerując się wyborem aplikacji do Shopify poza ceną warto patrzeć na ilość opinii w Shopify App Store oraz oznaczenia (build for Shopify). Dodatkowo warto sprawdzić integralność aplikacji z samym Shopify i innymi aplikacjami. Np.uwielbiam Klaviyo za to, że łączy się z Juo App, Zendeskiem, czy aplikacją Back in stock. Dodatkowo większość aplikacji jest możliwa do zainstalowania w trybie testowym na tydzień lub dwa tygodnie. Tak, aby móc przetestować bez ponoszenia dodatkowych kosztów.